پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۱۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 3987
  • تبعات نبود مدیریت یکپارچه شهری
    تبعات نبود مدیریت یکپارچه شهری

    رونمایی از سامانه “داشبورد مدیریتی” شهرداری تهران تا پایان شهریور

    معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از رونمایی داشبورد مدیریتی شهرداری تهران تا پایان شهریورماه خبر داد.
    ارزیابی هوشمند عملکرد مدیران و بررسی درصد انطباق اقدامات صورت گرفته با وظایف شهرداری تهران موجب شد تا شهرداری تهران در یک سال گذشته طرح ایجاد سامانه داشبورد مدیریت شهری را پیگیری کند. سامانه ای که با فاصله گرفتن از سیستم های سنتی ارزیابی مدیران، یکی از شاخص های ایجاد شهر هوشمند به شمار می رود و از سطح بوروکراسی رایج برای سنجش عملکرد مدیران می کاهد.
    اسفندماه سال گذشته عبدالرحیم کرکه آبادی، مدیر کل وقت دفتر شهردار تهران از برنامه ریزی برای ایجاد داشبورد ویژه شهردار تهران خبر داد و حدود ۶ ماه پس از آن معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران زمان رونمایی از این سامانه را تا پایان شهریورماه اعلام می کند.
    حجت الله میرزایی با اعلام این خبر با اشاره به جزئیات سامانه داشبورد مدیریتی شهرداری تهران گفت: به طور کلی ۱۰۰ شاخص برای ارزیابی عملکرد مدیران در قالب داشبورد تعریف شده است که سهم هر یک از معاونت ها بین ۵ تا ۱۰ شاخص است؛ به این معنی که هر یک از معاونت ها بر اساس وظایف ذاتی خود با شاخص های مرتبط و منطبق با استاندارهای جهانی ارزیابی می شوند.
    وی ادامه داد: تمامی شاخص های ارزیابی در قالب موضوعات مالی و اقتصادی، زیست پذیری، جایگاه تهران در رتبه بندی جهانی، رضایت مندی شهروندان، سطح ارائه خدمات شهری و محیط زیستی، اقدامات فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، شهرسازی، نحوه مدیریت بحران، توسعه منابع انسانی و موضوعات فرهنگی و اجتماعی تعریف می شوند.
    میرزایی با بیان اینکه شاخص ها بر اساس استانداردهای جهانی و با پیشنهاد بخش های مختلف شهرداری تدوین شده است، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم اجرای طرح دسترسی آسان شهردار تهران به آخرین وضعیت شاخص های کلیدی مدیریت شهری و حذف سلسله مراتب سازمانی در ارائه گزارش عملکردها است.
    معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه این اقدام در راستای تحقق مدیریت شهری برای توسعه شهر هوشمند صورت گرفته است، گفت: براساس زیرساخت های این سامانه، بخشی از ارزیابی ها به شکل خودارزیابی و بخش دیگر از سوی معاونت های تخصصی انجام می شود.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *