پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۵۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 14348
  • زاکانی استعفا داد؟ / حاشیه‌ها گریبان شهردار تهران را گرفت
    شهرداری تهران ۱۸۰ هزار آپارتمان می سازد

    زاکانی: تهران دچار بی‌هویتی در حوزه شهرسازی است

    به گزارش برزن نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی روز شنبه در نخستین نشست هم اندیشی کارگروه های تخصصی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: هم اینک در شهری ناایمن زندگی می‌کنیم که ۱۲ هزار بافت ناپایدار و سه گسل فعال دارد و برای حل این چالش‌ها نیازمند فکر و اندیشه‌ورزی هستیم.

    شهردار تهران با اشاره به آسیب های اجتماعی در پایتخت توضیح داد: وجود ۲۱ هزار معتاد متجاهر و تردد نصیرن در شهر مزاحمت برای شهروندان ایجاد کرده است و والدین نگران تربیت فرزندانشان هستند.

    وی گفت: میزان سرانه خدمات در تهران قابل مقایسه با سایر شهرستان ها نیست و در تهران نیازمند اقدامات جدی و اساسی هستیم.

    شهردار تهران گفت: از سوی دیگر با ترافیک و آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنیم که شهرداری وظیفه دارد در این باره نیز نقش آفرینی کند.

    زاکانی با بیان اینکه تردد یک موتور هفت برابر خودروها در پایتخت آلودگی ایجاد می کند، اظهار داشت: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار موتور در این کلانشهر تردد می کنند.

    شهردار تهران با بیان اینکه نمی‌توان چهار هزار کودک‌کار را در پایتخت دید و نسبت به آنها بی‌تفاوت بود، اظهار داشت: باید از ظرفیت نخبگان برای حل این معضل استفاده کرد.

    وی با بیان اینکه اینچنین افرادی مجرم، اما انسان نیز هستند، افزود: در دوره قبل برخی می گفتند که این شیوه زندگی نوعی زیست است و رهایشان کنید تا بمانند و بمیرند؛ اما این تفکر، شانه خالی کردن از مسئولیت است و روح شهر را نابود می کند.

    زاکانی اعلام کرد: در یک رقابت نفس گیر بین پیشرفت از سنخ ایرانی – اسلامی با توسعه غربی هستیم.

    شهردار تهران ادامه داد: تهران یک کلان شهر متعارف نیست بلکه خود یک کشور است که اثرات آن الگویی برای سایر شهرها و نمادی برای قابلیت نظام اسلامی است.

    وی با بیان اینکه در نگاه درست اسلامی طبیعت امانت در دست ما است، گفت: ما نسبت به جامعه و طبیعت پیرامون خود مسئولیت بزرگی داریم که نمی‌توانیم نسبت به آن غفلت کنیم.

    زاکانی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که سرانه سبز خوبی داشته باشیم، افزود: در تهران منطقه ای داریم که سرانه فضای سبز ۲ مترمربع است و در منطقه ای چند برابر این عدد است که باید به شهر تهران و محیط زیست و پیرامون آن جوری دیگر بیاندیشیم و صورت بندی جدیدی را برقرار کنیم.

    زاکانی یادآور شد: در محیطی فعال هستیم که بازیگران و اثرگذاران متعددی در آن هستند اما ایده مدیریت واحد شهری هنوز محقق نشده است.

    وی اضافه کرد: باید بتوانیم جایگاه خود را در شورای شهر و شهرداری در یک نگاه واحد دنبال کنیم تا بتوانیم نقش آفرینی ویژه ای داشته باشیم.

    شهردار تهران با بیان اینکه ارتقا شهرداری برای ایفای نقشی اثرگذار در ساحت های مختلف شهر، رویکرد کنونی شهرداری پایتخت است، گفت: از این رو تحول، داعیه شورا و شهرداری است و باید با به میدان آوردن ظرفیت ها و همکاری تنگاتنگ با مسئولان، این تحول را انجام داد.

    زاکانی با بیان اینکه در این مسیر تا مردم مجاب نشوند و به میدان نیایند، موفقیت حاصل نمی شود، گفت: دست نیاز را به سمت فرهیختگان شهر دراز کردیم تا کمک کنند؛ چراکه مسیر تحقق برنامه ها تکیه به نخبگان، فکر و اندیشه است.

    وی ادامه داد: برای این منظور باید شبکه نخبگان ملی را بشناسیم و در شهر تهران از آنها کمک بگیریم و در کنار آن، در همه اجزای شهرداری از جریان اندیشه ورزی درست استفاده کنیم.

    به گزارش نصیرنیوز به نقل از ایرنا، بافت ناپایدار دارای یکی از سه شاخص ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری است و این در حالی است که بافت فرسوده هر سه این شاخص‌ ها را توامان دارد.

    همچنین بر اساس تعریف شورایعالی شهرسازی و معماری، بلوک ناپایدار به بلوک های شهری که دست کم ۵۰ درصد از ساختمان های آن ها غیر مقاوم باشد، گفته می شود.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *