پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۵:۳۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 10940
  • زمینه مهاجرت معکوس روستاییان باید فراهم شود
    زمینه مهاجرت معکوس روستاییان باید فراهم شود

    زمینه مهاجرت معکوس روستاییان باید فراهم شود

    محمدعلی محسنی بندپی در بازدید میدانی از سه روستای چتن، ناصرآباد و سادات آباد بخش کجور نوشهر که با حضور مسئولان ادارات برگزار شد؛ پس از شنیدن مشکلات این سه روستا از زبان دهیاران، اظهارکرد: کشور ما امروز با توجه به تحریم های سختی که آمریکا برای به زانودرآوردن ملت ما انجام داده است در شرایط بحرانی قرار دارد و در کنار هم بودن تنها راه عبور از این شرایط سخت است.

    وی به تحت شعاع قرار گرفتن کشور به واسطه شیوع گسترده ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این ویروس باعث شده است بسیاری از بنگاه های اقتصادی دچار مشکلات فراوانی شود و درآمدهای مالیاتی کشور نیز کاهش یافته است.

    وی با تاکید براینکه باید در این شرایط سخت به توانمندی های خود بیفزاییم، افزود: بسیاری از روستاها مولد هستند که می توانند در داشتن درآمد پایدار کمک کنند.

    نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت با بیان اینکه این سه روستا جزو روستاهای مولد کشور به لحاظ درختان سیاه ریشه از جمله گیلاس و گلابی و دامپروری است، تصریح کرد: تولیدات این گونه میوه ها به قدری زیاد است که حتی به تهران نیز صادر می شود که جای بسی خوشبختی دارد.

    محسنی بندپی با تاکید براینکه با احساس مسئولیت کردن مدیران دستگاه ها باید زمینه ماندگاری روستائیان را فراهم کرد، یادآورشد: با فراهم نمودن زیرساخت های لازم باید زمینه مهاجرت معکوس روستائیان را از شهر به محل زادگاه خود فراهم کرد.

    وی با تاکید براینکه باید به اقتصاد رویکرد جدیدی داشت، ادامه داد: این موضوع مهم حاصل نمی شود مگر اینکه بین دستگاه های اجرایی وحدت جدی ایجاد شود.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه باید کاری کرد مسیر پیگیری کوتاه تر شود زیرا به واسطه بروکراسی غلط اداری، پیگیری امور زمان بر است، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارها می تواند بدون اتلاف وقت و نامه نگاری های طولانی انجام شود، بنابراین باید به اصلاح فرآیندها در امور اداری توجه شود.

    محسنی بندپی با اشاره به اینکه باید سعی کنیم اعتماد مردم را قدر بدانیم، متذکر شد: هرچند در تحریم به سر می بریم اما به لحاظ امکانات چیزی کم نداریم، بنابراین نیاز است رویکردها تغییر کند و قدر آنچه که داریم را بدانیم.

    به گزارش ایسنا، بیشترین مشکلات سه روستای چتن، ناصرآباد و سادات آباد، نداشتن دکل مخابرات برای اینترنت، نامناسب بودن راه دسترسی به سه روستا، کمبود آب آشامیدنی، قدیمی شدن طرح هادی روستا و لزوم بروزرسانی آن و همچنین وجود پیچ های خطرناک در مسیر دسترسی به سه روستا بوده است که مدیران دستگاه های اجرایی به فراخور مسئولیت خود به مشکلات مطرح شده پاسخ دادند.

    ایسنا



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *