پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۰۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 6551
  • زمین های قولنامه ای جوانرود معضلی که باید تعیین تکلیف شود
    زمین های قولنامه ای جوانرود معضلی که باید تعیین تکلیف شود

    زمین های قولنامه ای جوانرود،معضلی که باید تعیین تکلیف شود

    رستگار یوسفی روز یکشنبه در جلسه تعیین تکلیف املاک قولنامه ای که با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه در فرماندار جوانرود برگزار شد، با بیان اینکه ۷۰ درصد املاک قولنامه ای در بافت‌های فرسوده شهر قرار دارند، افزود: وجود این املاک مانعی برای بازسازی بافت‌های فرسوده شده است.

    وی تعیین تکلیف املاک قولنامه ای را از مهمترین مطالبه مردم عنوان کرد و اظهار داشت: ضرورت دارد در راستای خدمت به مردم وضعیت زمین‌های قولنامه ای هر چه زودتر مشخص شوند.

    مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه نیز گفت: با ساز و کارهای قانونی عزم ما نیز برای حل معضل زمین‌های قولنامه ای جزم است.

    عباس مرادخانی افزود: در صورت همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری زمین‌ها و املاک قولنامه ای در شهرستان جوانرود قدم به قدم تعیین تکلیف خواهند شد.

    شهردار جوانرود هم تعیین تکلیف املاک و زمین‌های قولنامه ای را مهمترین مطالبات شهروندان عنوان کرد و گفت: تعیین تکلیف این املاک خدمتی در جهت عدالت به مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه است.

    فرهاد تاب زر افزود: اراضی قولنامه ای برای شهروندان و هم شهرداری مشکل محسوب می‌شود و اگراین اراضی تعیین تکلیف شوند با اخذ سند می‌توان بر ساخت و سازها نظارت کرد و صدور پروانه هم برای اراضی دارای سند قانونی است.

    رئیس شورای شهر جوانرود نیز به اهمیت تعیین تکلیف زمین‌های قولنامه ای اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف اراضی قولنامه ای علاوه بر کاهش بار ترافیکی شهر ۹۰ درصد مشکل تعاونی‌های مسکن را حل خواهد کرد.

    فریدون ابراهیمی افزود: با توجه به مشکل اراضی قولنامه ای هم اکنون نمی‌توانیم هیچ گونه اقدامی برای آزادسازی این زمین‌ها انجام دهیم.

    رئیس کمیسیون املاک و عضو شورای شهر جوانرود هم زمین های قولنامه ای را یکی از مشکلات و معضلات شهر جوانرود عنوان کرد و گفت: تعیین تکلیف اراضی قولنامه‌ای خواست عمومی شهروندان است.

    سید احمد امیری افزود: تعیین تکلیف اراضی قولنامه ای به امر تسهیل در مواقع امدادرسانی و کاهش بار ترافیکی و مهمتر از همه به رضایتمندی شهروندان کمک شایانی می‌کند.

    وی اظهار داشت: از مسئولان انتظار داریم برای حل این معضل تدابیری بیندیشند.

    در این جلسه مقرر شد کارگروهی از ادارات مرتبط برای بررسی رفع تعیین تکلیف اراضی قولنامه ای با اولویت تعاونی‌ها تشکیل شود تا مراحل قانونی قدم به قدم انجام گیرد.

    شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *