پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 8212
  • مصلای تهران دو سال دیگر تکمیل می‌شود/ به دلیل نبود منابع ساخت مصلا طولانی شد
    مصلای تهران دو سال دیگر تکمیل می‌شود/ به دلیل نبود منابع ساخت مصلا طولانی شد

    زمین های قولنامه ای پروانه ساخت می گیرد

    مجتبی فرهمند با بیان اینکه پیش از این بخشی از تخلفات ساختمانی مربوط به زمین‌های دارای سند مشاع یا قولنامه‌ای بود، اظهار کرد: گشت دائم شهرداری برای رصد ساخت و سازها فعال است و از ساخت و ساز و تفکیک غیر مجاز با اعمال جریمه سنگین جلوگیری می‌کند.

    وی تاکید کرد: هدف از این اقدام، ساخت و ساز براساس مقررات ملی ساختمانی و مقررات شهرسازی است و نتیجه آن می‌تواند در ساماندهی به نظام ساخت و ساز شهر کمک کند و اینکه شهری ایمن و با تخلفات کمتر ساختمانی داشته باشیم.

    معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد عنوان کرد: سیاست‌های تشویقی برای صدور پروانه در نظر گرفته شده که مهمترین آن راه اندازی گشت ساختمان شهرداری است تا از امکان ساخت و ساز بدون مجوز پیشگیری کند.

    وی با بیان اینکه قولنامه‌ای بودن هر زمین مبنی بر فاقد سند بودن آن نیست، گفت: بیشتر زمین‌های بزرگ، شخصی است که سوداگران زمین بدون در نظر گرفتن ضوابط شهرسازی و اداره ثبت اسناد با قولنامه‌ای کردن آنها به فروش اقدام می‌کنند.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *