شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 4655
  • «سنگ فرش طلا » برند شهر تکاب می شود
    «سنگ فرش طلا » برند شهر تکاب می شود

    «سنگ فرش طلا » برند شهر تکاب می شود

    علی مکرمی روز یکشنبه در نشست تخصصی برند شهری در تکاب افزود: ظرفیت های این شهرستان در بخش های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری، معادن غنی طلا و سنگ، فرش دستباف و صنایع دستی، فرهنگ و هنر کهن مهمترین ابعاد معرفی و ثبت برند شهری تکاب به شمار می رود.
    وی با بیان اینکه پروژه برند شهری تکاب در نشست توسعه سرمایه گذاری شهرستان با حضور استاندار آذربایجان غربی به تصویب رسیده، ادامه داد: ثبت برند شهری «سنگ فرش طلا» به عنوان یکی از برنامه های جامع برای محرومیت زدایی و رشد و توسعه تکاب مطرح شده است.
    فرماندار تکاب بیان کرد: معرفی و ثبت این برند می تواند زمینه ساز جذب سرمایه گذاری برای رونق صنعت فرش و گردشگری و توسعه صنایع پایین دستی معادن طلا و سنگ شود و تکاب را به یکی از مهمترین قطب ها و مقاصد گردشگری کشور تبدیل کند.
    مکرمی اضافه کرد: با ثبت برند شهری «سنگ فرش طلا» از تابستان سال آینده جشنواره و نمایشگاه سالانه ای به همین نام در تکاب اجرا خواهد شد.
    وی افزود: تخصیص اعتبار ویژه برای ثبت برند و برندسازی سه محصول عمده تکاب شامل سنگ، فرش دستباف و طلا در مقیاس جهانی و فراهم کردن زمینه برگزاری جشنواره بین المللی «سنگ فرش طلا» در این شهرستان در سال ۱۳۹۹ به منظور معرفی هرچه بهتر تکاب از مهمترین اهداف برنامه ثبت برند شهری به شمار می رود.
    فرماندار تکاب با تاکید بر استفاده از ظرفیت های بالقوه برای توسعه این شهرستان، گفت: معرفی برند شهری مبتنی بر ظرفیت های خاص و منحصر بفرد اقتصادی و فرهنگی بوده و ثبت آن می تواند موجب شکوفا شدن استعدادهای این شهرستان در بخش های مختلف شود.
    وی با بیان اینکه تاکنون نتوانسته ایم از ظرفیت های این شهرستان برای توسعه به خوبی بهره مند شویم، گفت: با خلاقیت، همدلی، عزم جدی و مدیریت قوی در بخش های مختلف و مشارکت و همراهی شهروندان می توانیم بسترهای مناسب برای توسعه تکاب را فراهم کنیم.
    به گزارش ایرنا برندسازی شهری از روش هایی است که در مناطق مختلف دنیا بر اساس استعدادها، ظرفیت ها و مزیت های محلی به کار گرفته می شود تا با برجسته سازی بخش هایی از آنها به جذب سرمایه مالی، انسانی و گردشگری و استراتژی توسعه دست یابند.
    در چند سال اخیر معادن و کارخانه های طلا و صنعت گردشگری و صنایع دستی به عنوان ۲ محور توسعه تکاب در جنوب آذربایجان غربی مطرح شده است.
    تکاب دارای ۲ معدن بزرگ طلا در مناطق زرشوران و آق دره با ذخیره بیش از ۱۰۰ تن طلا است؛ هم اکنون سه واحد تولید و فرآوری طلا با یکهزار و ۸۰۰ نفر نیروی کار در کنار معادن بزرگ طلا فعالیت می کند.
    معدن طلای زرشوران از بزرگترین معادن طلای کشور و کارخانه تولید و فرآوری طلای زرشوران نیز به عنوان بزرگترین واحد صنعتی فرآوری طلا در خاورمیانه مطرح است.
    همچنین تکاب با دارا بودن ذخایر غنی معادن سنگ های زینتی و ساختمانی به عنوان قطب معدنی در استان آذربایجان غربی شناخته شده و اکنون ۲۳ معدن سنگ نیز در این شهرستان فعال است.
    علاوه بر این مجموعه میراث جهانی و گردشگری تخت سلیمان که در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع شده و در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده از مهترین آثار تاریخی کشور است که ظرفیتی مهم و بستری مناسب برای توسعه صنعت گردشگری این شهرستان به شمار می رود.
    چمن متحرک چملی گل، آبشار دوقلوی قینرجه، زندان سلیمان، مجموعه چشمه های آبگرم احمد آباد و قینرجه، کاخ ها و خانه های اربابی از سایر آثار طبیعی و تاریخی شهرستان تکاب است.



    مطلب پیشنهادی

    بررسی شهرداری تهران و بهترین‌‌‌ مدیریت‌‌‌‌های شهری جهان

    بررسی شهرداری تهران و بهترین‌‌‌ مدیریت‌‌‌‌های شهری جهان

    شهرداران شهرهای مختلف کشورمان به‌ویژه شهردار پایتخت را می‌توان از روی دو خط‌‌‌کش جهانی شامل «خطوط قرمز بهترین شهرداران دنیا» و همچنین «مشخصات سبزترین شهرهای جهان»، محک زد و درباره کارنامه عملکرد آن قضاوت کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *