سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲:۲۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 11417
  • فراسوی فروپاشی: سه تأمل دربارۀ پیامد ممکن
    فراسوی فروپاشی: سه تأمل دربارۀ پیامد ممکن

    شرایط تهران متناسب با یک شهر کرونازده نیست

    بررسی‌های میدانی حاکی است که کماکان شهر به آن حدی از آهنگ تقلیل حرکت‌های بین شهری و درون شهری نرسیده است و ما هنوز نگران هستیم.

    زالی ادامه داد: البته قضاوت دقیق در این زمینه نیازمند زمان و تحلیل آماری است که در اولین فرصت ارزیابی در این زمینه انجام می‌شود.

    فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: کماکان شهر و استان تهران یک شهر قرمز و با شرایط بحرانی تلقی می‌شود.

    وی در پاسخ به این سوال که از چه موقع می‌توان ثمرات محدودیت‌های اعمال شده را مشاهده کرد، گفت: گزارش‌های میدانی از روز گذشته در تهران نشان می‌دهد، محدودیت‌های اعمال شده به آن شکلی که مورد نظر ما بوده، موجب تقلیل تردد‌های درون شهری نشده است.

    زالی ادامه داد: هم یافته‌های ترافیکی و هم مشاهدات میدانی حاکی از این است که هنوز نتیجه مورد لزوم و مطلوب ما در کنترل اپیدمی در تهران حاصل نشده است.

    فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: البته، چون روز اول اجرای محدودیت‌ها بود، شاید قضاوت‌ها کمی عجولانه باشد و باید زمان بگذارد و آثار این طرح را مشاهده کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: عمدتا آثار اینگونه محدودیت‌ها در حوزه مرگ و میر حدود یک ماه تا ۴۰ روز آینده مشاهده می‌شود و در کاهش سیر بیماری هم حداقل سه هفته باید زمان ببرد.

    زالی ادامه داد: تنها موردی که ممکن است اثربخشی آن زودتر مشاهده شود در مورد بیماران و مراجعات سرپایی است که حدود ۱۴ تا ۱۵ روز دیگر دیده می‌شود.

    در مرحله اول از محل کمک‌های مردمی پویش نذر سلامتی که به همت ستاد مقابله با کرونا راه اندازی شد، ۵ هزار بسته سلامتی شامل ۳۰۰ هزار عدد ماسک، ۵۰۰ هزار محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح، لوازم و اقلام بهداشتی در بین اقشار محروم توزیع می‌شود.

    بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، در مناطق قرمز شامل تهران علاوه بر تعطیلی بسیاری از مشاغل، خودرو‌های شخصی از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح حق تردد ندارند.

    پیش از این، از دو هفته قبل، محدودیت‌هایی برای کسب و کار‌ها بعد از ساعت ۱۸:۰۰ اعمال شده بود؛ اما این محدودیت‌ها تاثیری بر آمار بیماری نداشت و تعطیلات ۲ هفته‌ای در بیش از ۱۵۰ شهر اکنون حاکم است.

    برنا



    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *