پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۵۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 4001
  • شهرفروشی با طعم تبلیغات حجمی/ سازه های غول پیکر در معابر
    شهرفروشی با طعم تبلیغات حجمی/ سازه های غول پیکر در معابر

    شهرفروشی با طعم تبلیغات حجمی/ سازه های غول پیکر در معابر

    در این راستا تبلیغات شهری دارای جایگاه اول در فروش و توسعه فضای کسب و کار به حساب می آید که با پیشرفت وسایل تبلیغات طی چند سال گذشته تبلیغات شهری چهره جدید به خود گرفت و تبلیغات با نوع سازه های حجمی وارد خیابان های شهر شیراز شد.

    در اوایل  تبلیغات حجمی بر روی تابلوهای سطح شهر به چشم آمد که به نوعی با استقبال مردم مواجه شده و چهره شهر را تغییر و به قولی زیبا کرد اما طی مدت گذشته تبلیغات حجمی چند متری بطری های دوغ،  ماست، شیر شیراز از خیابان های پرتردد شیراز سر به آسمان کشید در حالیکه اینگونه تبلیغات با این حجم بزرگ به طور معمول برای بزرگراه ها و آزادراه ها  تعریف می شود و در اصل برای مکانهایی است که وسعت داشته باشد.

    وجود یک سازه تبلیغاتی چند متری در میان خیابانی پرتردد و باریک به طور حتم نمی تواند تاثیر مثبت بر بیننده داشته باشد و از طرفی فضا و منظر شهری را با مشکلات مختلف مواجه می کند.

    کسب درآمد نباید به شهر آسیب وارد کند

    یکی از این تبلیغات در خیابانی معروف به چهار راه پاک قوری وجود دارد که به راحتی می توان از چند صد متر دورتر آن را دید، در این راستا   به گفت و گو با کسبه و مردم پرداخت که اولین مصاحبه شونده راننده تاکسی خطی این منطقه بود.

    محسن خلج  در خصوص این تبلیغ در وسط خیابان گفت: هیچ زیبایی ندارد، بارها تبلیغات اینگونه را از طریق رسانه ها در کشورهای دیگر دیده ام اما هیچکدام آنها در خیابان و بلواری به این باریکی نبوده است.

    وی ادامه داد: این حجم ماکت در خیابان در هنگام تاریکی برای رانندگان مشکل ایجاد می کند و اگر عابر پیاده از پشت آن وارد خیابان شود به طور حتم مشکل آفرین خواهد بود.

    حتما شهرداری پول خوبی دریافت کرده است

    اما فاطمه رحمانیان دانشجوی رشته حقوق نیز گفت: فضای شهر با اینگونه تبلیغات زیبا نمی شود زیرا در اصل این بطری ها زیبایی خاصی ندارد.

    وی ادامه داد: تبلیغات شهر باید زیبا و جذاب باشد نه اینکه در در این مکان و یا پرترددترین بلوار شهر یک سازه چند متری قرار گیرد بدون هیچ زیبایی که احتمالا شهرداری پول خوبی را دریافت کرده است.

    آلودگی تنها به ریزگرد نیست

    رضا رعیتی کارشناس تبلیغات نیز گفت: زمانیکه یک طرح برای تبلیغات ارائه می شود باید هدف از آن نیز بررسی شود و در ابعاد مختلف یک طرح تبلیغاتی مورد تجسس قرار گیرد.

    وی تاکید کرد: تبلیغات حجیم دارای شرایط مکانی خاص است، در برخی از نقاط دنیا و مکانهای پرتردد حتی در پیاده روها و خیابانهای سنگ فرش گاهی شاهد وجود اینگونه ماکت ها هستیم که اکثر گردشگران و یا حتی مردم با آنها عکس یادگاری می گیرند اما این بطری های چند متری هیچگونه زیبایی به شهر شیراز نداده است.

    رعیتی تصریح کرد: زیبایی در تبلیغات حجمی باید در حد بسیار بالایی باشد نه اینکه تنها با ایجاد یک ماکت اسم تبلیغات حجمی را بر آن گذاشت زیرا در مرحله اول باید شریط استفاده و جانمایی آن وجود داشته باشد.

    این کارشناس تبلیغات ادامه داد: آلودگی شهر تنها با ریزگرد و گرد و غبار نیست بلکه استفاده از سازه های نامناسب نیز می تواند برای مردم شهر آلودگی ایجاد کرد.

    عضو شورا: به عنوان یک شهروند رضایت ندارم

    علی ناصری عضو شورای شهر شیراز نیز با اشاره به اینکه جلسه ای در این خصوص تشکیل خواهد شد، گفت: به عنوان یک شهروند از این تبلیغات حجمی به این شکل رضایت ندارم.

    وی تصریح کرد: باید چهره زیبای شهر شیراز در هر حالتی حفظ شود و برای ایجاد چنین تبلیغاتی باید به فضای بصری شهر توجه کرد.

    عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: شیراز دارای شاخص های مذهبی، ادبی و فرهنگی فراوان است و باید برای استفاده از تبلیغات به این مباحث نیز توجه کرد و از طرفی موضوع جذب گردشگر با استفاده از این نوع تبلیغات و نوآوری های جدید باید مد نظر قرار گیرد.

    ناصری یادآور شد: نوع تبلیغات در سطح شهر به طور مستقیم بر روح و روان مردم در ارتباط است و نباید فضای نامتعارف برای مردم ایجاد کرد.

     



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *