پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۴۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 8056
  • مؤلفه‌های شهر دوستدار معلولان چیست؟
    مهدی عباسی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با میزان در مورد توجه به جامعه معلولان در شهر تهران گفت: همه اقشار در شهر تهران به‌عنوان شهروندان باید از سوی مدیریت شهری مورد توجه قرار بگیرند؛ البته با توجه به جمعیت افراد کم توان در شهر تهران برای بحث مناسب سازی اقدامات گذشته کافی نبوده است. وی افزود: لذا این موضوع باعث شده است افراد کم توان جسمی نتوانند از خدمات شهری استفاده مناسبی داشته باشند و حق حضور در بسیاری از نقاط شهر از آن‌ها گرفته شده است. عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: البته در دوره‌های قبلی مدیریت شهری زحمات زیادی در این زمینه کشیده شد، اما متاسفانه کافی نبوده است؛ لذا یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری تهران بحث مناسب‌سازی شهر تهران برای معلولان و افراد کم توان جسمی خواهد بود. عباسی تصریح کرد: افراد معلول و کم توان جسمی هم اعضای جامعه هستند و حق استفاده از امکانات شهر را دارند و مدیریت شهری ششم تهران این موضوع را پیگیری می‌کند.

    شهری که نتواند پذیرای همه افراد جامعه باشد، معلول است

    «جمال‌الدین عزیزی» سه شنبه شب در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولین که با حضور مسئولان ارشد استان برگزار شد، اظهار کرد:‌ مردم یزد همیشه حامی و پشتیبان شهرداری یزد بوده و هستند و در برنامه‌های مختلفی که صورت گرفته، با شهرداری همکاری خوبی داشته‌اند.

    وی افزود: حضور معلولان از شهرهای مختلف در شهر میراث جهانی یزد را مغتنم می‌دانیم و خوشحالیم که زمینه‌ای فراهم شده تا همه آنها بتوانند در این شهر به گردشگری بپردازند.

    شهردار یزد با تاکید بر این‌که ایده این جشنواره از ماه‌ها قبل در شهر یزد ایجاد شده بود تصریح کرد: سعی کردیم شرایطی در یزد فراهم شود که معلولان هم بتوانند به راحتی از اماکن تاریخی بازدید کنند.

    عزیزی ادامه داد: درست است که این جشنواره برای معلولان در حال برگزاری است ولی در واقع به دنبال خارج کردن شهرمان از معلولیت هستیم، شهری که نمی‌تواند پذیرای همه اقشار جامعه باشد یک شهر معلول است و باید سعی کنیم این مشکل را برطرف کنیم.

    وی تصریح کرد: برای این برنامه تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفت و اماکن تاریخی قابل توجهی در سطح بافت تاریخی یزد مناسب‌سازی شد و الان معلولان می‌توانند به راحتی در این بافت به گردشگری مشغول باشند.

    شهردار یزد خاطرنشان کرد: این حرکات به هیچ عنوان برای مناسب‌سازی معابر برای معلولان کافی نیست و تنها یک ذره‌ای از مشکلاتی و نواقصی که در سطح شهر یزد وجود دارد را ما برطرف کردیم.

    عزیزی اظهار امیدواری کرد که این برنامه برای همه انواع معلولیت‌ها شروعی باشد که بتوانیم یزد را به صورت کامل مناسب‌سازی کنیم و هر کسی با هر محدودیتی که روبرو است، بتواند از خدمات این شهر بهره‌مند شود.

    ایسنا



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *