جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۲۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 7519
  • شورایاری مرده نمی‌خواهیم
    شورایاری مرده نمی‌خواهیم

    شورایاری مرده نمی‌خواهیم

    احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در همایش شورایاری‌ها گفت:امام رضا (ع) با تهران نسبت دارد و این نسبت از ری آغاز می‌شود.

    او افزود: حضرت عبدالعظیم از تبار امام مجتبی (ع) بوده است، اما وقتی عبدالعظیم وارد ری می‌شود بر سر قبر ناشناخته‌ای می‌رود که بعد‌ها مشخص می‌شود که آن قبر امام زاده حمزه است که برادر امام رضا (ع) بود.

    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما تهرانی‌ها افتخار می‌کنیم تهران زیر سایه این بزرگان شکل گرفته و توسعه پیدا کرده است.

    مسجد جامعی گفت: امسال دوره پنجم شورایاری‌ها بود و باید گفت ما در ادوار پیشین هم فعالیت‌های شورایاری را داشتیم.

    او افزود: هدف فعالیت نهاد شورایاری‌ها افزایش مشارکت شهروندان در سیاست گذاری است، زیرا ما به عنوان نماینده مردم با ۲۱ عضو شورا نمی‌توانیم از همه دیدگاه‌ها و انتقادات آگاه شویم.

    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: برای جبران و احترام به حقوق شهروندان و تفویض قدرت باید ساختاری تعریف شود که از ظرفیت همه شهروندان استفاده کند، زیرا قدرت شورای شهر از قدرت شورایاری‌ها منشاء می‌گیرد و از این رو است که مدیران و شهروندان تشکیل دهنده شورایاری‌ها است.

    مسجد جامعی گفت: شورایاری‌ها به اقتدار مدیریت شهری کمک می‌کند و ما در ۵ دوره گذشته ۴۶ مصوبه مربوط به شورایاری داشتیم که ۲۵ مصوبه آن بر مشارکت تمرکز داشته است.

    او افزود: ما در دور سوم شورای شهر مصوبه‌ای داشتیم که شورایاری‌ها در تدوین بودجه محلات را دخیل کنیم و بر این اساس با اولویت بندی بودجه ریزی انجام می‌شد و ما امروز نمی‌توانیم در اتاق‌های دربسته برای محله‌ها تصمیم گیری و بودجه ریزی کنیم.

    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما در دوره جدید با همکاری دوستان چند موضوع را به طور ویژه نگاه می‌کنیم که موضوع اول، بودجه است.

    مسجد جامعی گفت: برای بودجه نویسی قواعدی وجود دارد که کمیسیون بودجه چهار چوب آن را تعیین می‌کند و هر منطقه ۳ نفر را تعیین می‌کند که در مجموع ۶۶ نفر در کل پایتخت می‌شدند و از این مشارکت بودجه نویسی شکل و شمایلی پیدا می‌کند.

    او افزود: دخالت شورایاری‌ها در تدوین بودجه محلات آغاز می‌شود و امیدوارم امسال بودجه به سمتی برود که بر اساس توسعه محله‌های پایتخت باشد.

    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: نمایندگان شورایاری‌ها باید در صحن شورای شهر تهران گزارش امور کنند و روال آن هم به این شکل است که یکی از نمایندگان در صحن طبق ایین نامه گزارش منطقه را می‌دهد و اعضای شورای شهر تهران نیز در این باب اظهار نظر می‌کنند.

    مسجد جامعی گفت: جلسه مشترک شورایاری‌ها با مدیریت شهری یکپارچگی ایجاد می‌کند، زیرا مدیر اموزش و پرورش، پلیس و … در سطح منطقه حضور دارند.

    او افزود: شورایاری‌ها می‌توانند تمام مشکلات محلات را مطرح کنند و به ما خبر بدهند که در محله‌های پایتخت چه مشکلاتی وجود دارد.

    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما در پایتخت شخصیت‌های محلی در حوزه دفاع مقدس داریم که باید به ان اهمیت داده شود، زیرا تهران ۲۰ هزار شهید دفاع مقدس دارد و پایتخت جایی است که پذیرای هزاران مجروح جنگی دفاع مقدس بوده و باید گفت ۶۰ نقطه در تهران در زمان جنگ با عراق موشک باران شد که این ظرفیت می‌تواند قاعده نامگذاری‌ها در پایتخت باشد.

    مسجد جامعی گفت: کار‌های ما در سطح شهر کار‌های خوبی است، اما در مناطق ظرفیت‌های بسیاری برای نامگذاری در پایتخت وجود دارد.

    او افزود: تهران فقط منطفه ۱۰، ۱،۱،۲۰ نیست، زیرا در تمام مناطق پایتخت کلی قصه و خاطره وجود دارد و می‌توان گفت در مناطق پایتخت زندگی‌های زیادی تباه شده است که یکی از ان مناطق کوره‌های اجر پزی است که در تهرانگردی تصمیم گرفتیم یکی از کوره‌های اجر پزی را به موزه تبدیل کنیم که این تصمیم مورد استقبال افراد و ساکنان محله نیز قرار گرفت.

    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تهران خاطرات بسیاری دارد و باید اعلام کنم نهاد شورایاری‌ها در مناطق پایتخت نباید یک نهاد نرده باشد.

    مسجد جامعی گفت: تهران را نمی‌توان با برنامه یکسان مدیریت کرد، زیرا هر منطقه شرایط منحصر به فرد خود را دارد و باید با توجه به شرایط ان برنامه نوشت و اجرا کرد.

    باشگاه خبرنگاران جوان



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *