شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 3685
  • تشکیل کانون‌های شورایاری در برنامه شورای ششم در شهرکرد
    تشکیل کانون‌های شورایاری در برنامه شورای ششم در شهرکرد

    شورای شهر فردیس را چه می شود! کدام مسوول پاسخگوست؟

    بیش از یک ماه از سال ۹۷ هم گذشت و هنوز بودجه شهرداری فردیس در بلاتکلیفی است، ضمن اینکه برغم اصلاح ایراد و اشکالهای گرفته شده توسط فرمانداری این شهرستان، نزدیک به یک ماه است که شورا کماکان بودجه شهرداری را برای تایید به فرمانداری نفرستاده است و این یعنی ادامه بلاتکلیفی بودجه! این درحالی که کمیسیون برنامه بودجه شورا، ایرادهای مورد نظر فرمانداری فردیس را برطرف کرده است.

    این مشاجره و مجادله ها در شورای فردیس تا جایی کش پیدا کرده که صدای سعیدی عضو این شورا را نیز درآورده است، چه اینکه او می گوید: چرا باید بودجه شهرداری تصویب نشود؟ اساسا وقتی موضوع جلسه شورا، بودجه شهرداری است چرا بحث ها را به حاشیه می کشید، الان که جای بررسی عملکردها نیست!

    این در حالی است که عضو دیگر شورا موضوع بی ارتباط با بودجه، یعنی ۱۴ نفر از پرسنل شهرداری فردیس را به میان می کشد و خواستار اخراج و برکناری آنها می شود، اما از دیگر اعضای شورا پاسخ می شنود که اولا این نیروها از سالها پیش در آن زمان که شهرداری فردیس و کرج مشترک بود، در این مجموعه مشغول بکار بوده اند و به تازگی بکار گرفته نشده اند، دوم اینکه اساسا فردیس و کرج نداریم، چون عده ای از کرج در شهرداری فردیس و عده ای هم از فردیس در شهرداری کرج مشغول بکار هستند، اینجا و آنجا ندارد، جوری مسایل را مطرح می کنید که گویا آنها از یک کشور دیگر هستند و …

    بگذریم، حتی از پشت پرده ها هم بگذریم، شاید در آینده نزدیک یا دور پرده ها نیز کنار زده شود، ولی حالا که موضوع بحث بودجه است، بهتر است روی همین موضوع باقی بمانیم، همانطور که مجتبی قاسمی عضو و رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر فردیس می گوید: داریم از موضوع بحث جلسه خارج می شویم، من گفتم کمیسیون بودجه، بودجه را آورده، ضمن اینکه موردی را که دوستان می گویند و دلسوزی می کنند قابل احترام است، من از ریاست محترم شورای درخواست دارم در مورد بودجه تعیین تکلیف کنند، وقت گذاشته شده، من دلم به حال ساعتهایی که وقت گذاشتیم می سوزد، خواهشی که دارم بحث بودجه را تعیین تکلیف کنیم، بعد در رابطه با این قضیه تا ساعتها بشینیم و حرف بزنیم.

    به همین دلیل و برهمین اساس بود که شهردار فردیس به درستی پیش بینی کرده و پیشنهاد دو دوازدهم از کل بودجه سال ۹۷ را ارایه داده بود، ضمن اینکه همین رقم دو دوازدهم بودجه سالانه نیز باوجود اینکه در شورای فردیس به تصویب رسیده اما بازهم برای تایید به کمیته انطباق فرمانداری فردیس فرستاده نشده است.

    شاید لزومی به قیاس وجود نداشته باشد، اما خوب است توجه داشته باشیم که همان شهرداری کرج با حدود ۱۲ هزار نیرو، سر هر ماه مشکلات پرداخت حقوق ماهانه کارکنان خود را دارد، اما غفاری در طول بیش از هفت ماه مدیریت خود بر شهرداری فردیس، حتی یک نیرو هم به این مجموعه اضافه نکرده و کوچک سازی و چابک سازی این مجموعه را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

    از همه اینها مهمتر، بخصوص قابل توجه آنهایی که از اخراج و برکناری شماری کارکنان شهرداری فردیس سخن به میان می آورند، بدون اینکه بخواهیم نیت خوانی کرده و هدف آنها را تحلیل کنیم، به این برادران بزرگوار گوشزد می کنیم که هنوز ساختار پرسنلی و کل مجموعه شهرداری فردیس تعریف و به تصویب وزارت کشور نرسیده و در واقع از این نظر شهرداری فردیس و کرج یک مجموعه محسوب می شوند تا ساختار شهرداری فردیس به تایید وزارت کشور برسد، بنابراین شایسته است که این دوستان به این مهم توجه داشته باشند و این میزان برای جایگزینی نیروهای شهرداری فردیس عجله و پافشاری نکنند!

    برای پایان این مقال، آنچه بیش از همه تلخ و دردآور است، نوع برخورد و بیان دور از شان و اخلاق برخی از اعضای شورای شهر بود، چراکه برخلاف آن، برخی دیگر از اعضا و بخصوص شهردار این شهر، آنچه مورد نظرش بود را در کمال آرامش و احترام بیان می کرد، حالا غیر از مشکل عدم تصویب بودجه سالانه شهرداری فردیس، متاسفانه موضوع رعایت وقار، متانت و شان شورا، مساله دیگری است که در صورت ادامه این روند، بیش از پیش به آن خواهیم پرداخت!



    مطلب پیشنهادی

    پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت

    پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت

    مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره پروژه بلدیه گفت: کار نصب ۴ دستگاه آسانسور، اجرای رمپ مرکزی، نصب هواساز و فن کوئل، محوطه‌سازی بخش شمالی پروژه و نازک کاری طبقات در دست انجام است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *