شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۳۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 12122
  • شورای پنجم خلق فضای شهری برای شهروندان را در دستورکار قرار داده است
    شورای پنجم خلق فضای شهری برای شهروندان را در دستورکار قرار داده است

    شورای پنجم خلق فضای شهری برای شهروندان را در دستورکار قرار داده است

    «محمد هادی مهدی ‌نیا» امروز(۱۶ دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه رودپارک، اظهارکرد: کال چهل‌بازه یکی از رودخانه‌های فصلی مشهد است که در مجاورت بلوار امام‌علی(ع) قرار گرفته ولی سال‌ها این بستر بکر در داخل شهر به حال خود رها و متاسفانه به محل دپو و تخلیه نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده بود.

     

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با بیان اینکه در سنوات گذشته حدود ۱۰ هکتار از این محدوده ۲۰۰ هکتاری، حدفاصل پل پرتوی تا میدان قائم، محوطه‌سازی و تبدیل به پارک شد، گفت: این پروژه در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید و مورد استقبال شهروندان هم قرار گرفت، شورای پنجم شهر مشهد پروژه خلق فضای شهری برای حضور شهروندان را به‌عنوان یک کلان پروژه در دستورکار خود قرار داده است.

     

    وی با بیان اینکه امروز مردم بیشتر در فضاهای محدود و آپارتمانی حضور دارند، تصریح کرد: چنین فضاها و پارک‌هایی موجب افزایش سرزندگی شهروندان می‌شود. مهدی‌نیا گفت: پروژه خلق فضاهای شهری توسط شهردار قبل و شهردار کنونی مشهد با جدیت پیگیری شد که درحال حاضر شاهد عملیات عمرانی احداث رودپارک، ذیل خلق فضاهای عمومی، هستیم.

     

    مهدی نیا با اشاره به مسائل مالکیتی مختلف و متعددی که برای این اراضی وجود داشت و با پیگیری‌های شورای شهر شهرداری حل و فصل شد، اظهارکرد: فاز نخست پروژه رودپارک در زمینی به مساحت ۳۸ هکتار درحال کار شدن است که امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

     

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد گفت: عملیات عمرانی فاز نخست پروژه، حدفاصل میدان نمایشگاه تا پل شهید ستاری تا پایان بهار ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود. مهدی‌نیا یکی از مهمترین عناصر معماری پیش‌بینی شده در طراحی این مجموعه را عنصر آب دانست و گفت: پروژه رودپارک بر مبنای اصول و پارامترهای باغ ایرانی-اسلامی و در تطابق با شرایط محیط اطراف است.



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *