پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 6798
  • مسکن اجتماعی
    مسکن اجتماعی

    ضرورت قرار دادن یک ردیف جدا از طرح های عمرانی برای مهندسان مشاور

    سهراب مشهودی رئیس گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور در گفتگو با برزن نیوز در مورد بودجه مهندسان مشاور گفت:  در این دوره که بعلت اتصال کارهای ما به بودجه عمرانی و تقریبا صفر شدن بودجه عمرانی، مهندسی مشاور در شرف انهدام است ؛بدترین کار به کار گل و روزمره پرداختن است.

    مشهودی افزود حالا باید همگی هم و غم و تلاشمان را برای این حرفه صرف کنیم.
    با تاکید به چند مهم از جمله:
    ۱- اهداف دولت در حفظ مشاغل
    ۲- حضور متخصص ترین افراد کشور در حرفه مشاور.
    ۳- اینکه مهندسی مشاور نهادیست که با تجارب و فایل هایش ارتقاء می یابد و اگر از بین ی یک شبه نمی توان با تاسیس دوباره ، به آن کیفیت دست یافت.
    ۴- مهندسان مشاور ‘ چند ده برابر شرکاء خود شغل اصلی و مرتبت ایجاد میکنند و با فشار به مهندسان مشاور اول این افرادند که لطمه میبینند و نه شرکاء
    ۵- از آنجا که کل حق الزحمه همه مهندسان کشور فقط یک چهارم درصد ( یک چهارصدم )بودجه کشورست، باید با یک تلاش همه جانبه توجه سازمان برنامه، دولت ، مجلس و وزارت کار را به این امر ( با نامه، تماس ،کار مطبوعاتی،لابی گری و غیره) جلب کرد و ردیفی جدا از بودجه عمرانی برای مهندسان مشاور در ردیف های بودجه گنجاند.

    رئیس گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور افزود حالا اگر کار عمرانی باشد همان کارها را انجام می دهند . وگرنه با مهندسی مجدد طرح ها، تحقیق های ضروری و یا تهیه طرح برای آینده ،کار می کنند.
    جالب است در کشورهایی که کارها(بخصوص در حال اجراء ها را ) مهندسی مجدد کردند ، چندین برابر حق الزحمه پرداختی با صرفه جویی و یا ارتقاء کیفیت سود بردنند.
    بنابراین وظیفه تمام ماها اینست که تمام تلاش خود را صرف جا انداختن ضرورت قرار دادن یک ردیف جدا از طرح های عمرانی برای مهندسان مشاور در ردیف های دائمی بودجه نماییم.
    من دوباره تاسف عمیق خود را از عدم تخصیص ده درصد از بودجه جامعه به این امر در هیئت مدیره و با اعتراض های همین اعضاء در مجمع اعلام میکنم.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *