سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۶:۱۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 11360
  • رونق مسکن سازی در بافت های فرسوده تهران
    ضرورت بومی سازی بسته‌های تشویقی برای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری

    طرح بازآفرینی شهری فردیس تهیه می‌شود

    وحید بهادران اظهار کرد: بافت‌های ناکارآمد شهری پهنه‌هایی از شهر هستند که در مقایسه با سایر پهنه‌های شهر از جریان توسعه عقب افتاده، از چرخه تکاملی حیات جدا گشته و به کانون مشکلات و نارسایی‌ها درآمده‌اند.

    وی افزود: این بافت‌ها درصد بالایی از جمعیت شهری را در خود جای داده و در عین حال از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نهفته بسیاری برای توسعه‌های آتی درون شهری برخوردار است، اما پرداختن به بافت‌های ناکارآمد شهرها و برنامه‌ریزی برای آنها، جدا از پرداختن به واقعیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نبوده و مستلزم برنامه‌ریزی دقیق، جامع و واقع‌گرایانه است.

    سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهرداری فردیس عنوان کرد: رویکرد «بازآفرینی شهری» گامی فراتر از مقاصد و دستاوردهای «نوسازی شهری»، «توسعه شهری» و «بهسازی شهری» است و با در نظر گرفتن همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و زیست محیطی به بافت، نگاهی جامع و یکپارچه و پایدار دارد.

    بهادران ضمن تقدیر از همکاری فرمانداری شهرستان فردیس در رابطه با تهیه طرح بازآفرینی شهری، افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری فردیس قراردادی را با مهندسین مشاور جهت تهیه طرح بازآفرینی شهری منعقد کرده است و تهیه طرح بازآفرینی شهری فردیس با همت و تلاش مهندسان مشاور جهت تعیین هر چه سریع‌تر محدوده‌های هدفدر دست اقدام است. این امر نیازمند یاری همه دستگاه‌های خدمات رسان است.

    وی خاطرنشان کرد: توزیع مناسب و عادلانه مراکز خدمات درمانی و بهداشتی در سطح شهر، بسیاری از مشکلات ناشی از حمل و نقل، آلودگی صوتی و هوا، اتلاف هزینه و زمان را بین ساکنان شهر کاهش داده و ایمنی و سلامت شهروندان را تضمین می‌کند. در همین راستا یکی از اهداف ستاد بازآفرینی پایدار شهری احداث مراکز بهداشت و درمان در شهرستان فردیس بوده و در این خصوص با اداره کل راه و شهرسازی استان البرز مکاتباتی شده است.

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *