پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 6311
  • طرح جامع مشگین شهر رد شد
    طرح جامع مشگین شهر رد شد

    طرح جامع مشگین شهر رد شد

    مطالعه این طرح که از سال ۹۳ از سوی مشاور تحت نظارت اداره کل راه و شهر سازی شروع و باید در سال ۹۵ وارد فاز اجرایی می شد تا کنون بلاتکلیف مانده و دلیل به تعویق افتادن این طرح مخالفت شورای شهر و شهردار مشگین شهر با هدف افزایش تراکم مسکونی است.
    یکی دیگر از چالش های این طرح خارج شدن برخی از اراضی واقع در خیاوچای از محدوده شهری و اضافه شدن برخی اراضی خارج از محدوده به طرح جامع شهری است.
    اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در این جلسه گفت: این طرح دارای نواقص بیشتری است که باید بازنگری و اصلاح شود و لازم است تا یک ماه آینده این طرح با حضور کارشناسان در کمیته تخصصی بررسی و نتیجه نهایی گرفته شود.
    وی بیان کرد: در این طرح مشاور باید ساختار جمعیتی را بیشتر مد نظر قرار دهد ضمن اینکه باید برای باز کردن گره ترافیک مشگین شهر اقدامات لازم پیش بینی شود.
    بهنامجو اضافه کرد: سه شهر اردبیل، سرعین و مشگین شهر دارای بیشترین ترافیک شهری را دارند که باید متولیان امر برنامه ریزی دقیقی برای کاهش حجم ترافیک در این سه شهر گردشگری داشته باشند.
    فرماندار مشگین شهر هم گفت: طرح های جامع شهری بیشتر از اینکه بعنوان توسعه شهر مطرح باشد جلوه سیاسی به خود گرفته و تبعات بیشتری را بوجود می آورد.
    اکبر صمدی افزود: در طرح جامع شهری مشگین شهر جلسات متعددی برگزار شد و مقرر بود که نواقص برطرف شود ولی این نواقص نه تنها برطرف نشده بلکه بر آنها افزوده شده است.
    فرماندار مشگین شهر گفت: یکی از نقض های اساسی طرح کاهش مساحت محدوده پیشنهادی است که باید بازنگری و اصلاح شود.
    صمدی بیان کرد: در خیاو چای هم محدوده شهر لحاظ نشده و بررسی ها نشان می دهد آن قسمت که دارای ساخت و سازهای غیرقانونی در محدوده خیاو چایی بعنوان محدوده شهر تلقی شده و جاهایی هم که ساخت و ساز درآن مجاز است غیر محدوده لحاظ شده است.
    وی ادامه داد: ۱۳۰ هکتار از اراضی خیاو چایی طبق طرح جامع از محدوده خارج و دستخوش ساخت و ساز های غیر مجاز می شود و پیشنهاد این است که راه و شهرسازی و مشاور طرح نسبت به آن بازنگری کند.
    رحمت انوری شهردار مشگین شهر هم طرح جامع این شهر را ناقص دانست و گفت: طرح جامع باید منطبق با واقعیت باشد و مشاور نه تنها مشکلات را بدرستی بررسی نکرده بلکه بر ان افزوده است.
    وی بیان کرد: توسعه مسکونی، افزایش فضای سبز و اصلاح ورودی های شهر با انتخاب متولی باید در طرح لحاظ شود.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *