پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۴۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 8286
  • عدم توجه به پیوست های اجتماعی در طرح های استان باعث حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی شده است
    عدم توجه به پیوست های اجتماعی در طرح های استان باعث حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی شده است

    عدم توجه به پیوست های اجتماعی در طرح های استان باعث حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی شده است

    به گزارش برزن نیوز به نقل از  روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی «استاندار» شامگاه سه شنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد؛ با بیان اینکه عدم توجه به پیوست‌های اجتماعی در طرح های استان باعث ایجاد معضلات اجتماعی و حاشیه نشینی در برخی شهرها شده است، تصریح کرد: به طور مثال ایجاد منطقه آزاد چابهار یکی از طرح هایی است که به پیوست اجتماعی آن توجه نشده است و منطقه‌ی آزاد که باید عامل ایجاد اشتغال و تحول اجتماعی می شد متاسفانه در آن پیوند شهر و بندر ایجاد نشده و به همین دلیل در چابهار با یک پدیده به نام حاشیه نشینی مواجه هستیم.

    وی افزود: برای حل معضلات اجتماعی و رفع حاشیه‌ نشینی، باید نگاه ملی شکل بگیرد.

    استاندار به نقش دانشگاه در کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: می بایست در دانشگاه‌ها در بحث حاشیه نشینی و موضوعات اجتماعی مطالعاتی انجام می‌شد و بعد از آن کاهش آسیب‌های اجتماعی مدنظر قرار می گرفت که این غفلت چندین ساله نیازمند جبران و توجه و تلاش بیشتر است.

    موهبتی بیان داشت: برای حل مشکلات اجتماعی در وهله اول بایستی آسیب‌های اجتماعی را باور کرد که وجود خارجی دارند و نباید صورت مسئله را پاک کرد.

    وی افزود: باید تلاش شود که جامعه از بعضی خط‌کشی‌ها و محدودیت‌ها مانند قومیت، مذهب و جنسیت عبور کند و کرامت انسانی و ارزش‌های والای انسانی مورد توجه قرار گیرد تا توسعه فرهنگی و اجتماعی حاصل شود.

    استاندار نقش تشکل‌ها را در کمک به حل معضلات اجتماعی مهم برشمرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده خانه تشکل‌ها و خانه احزاب در استان شکل گرفته است که امیدواریم با تقویت تشکل‌ها و فعالیت‌های آنان شاهد رفع برخی مشکلات و معضلات در استان باشیم.

    نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: با حضور تعدادی از مدیران و دلسوزان استان سیستان و بلوچستان، تشکل همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان «هاسب» شکل گرفته است که حدود ۱۰۰ موسسه خیریه بزرگ کشور عضو این موسسه هستند و با راه‌اندازی چهار کارگروه در حوزه سلامت، آموزش، کارآفرینی و توانمندسازی و سرمایه گذاری فعالیتهای خوبی را شروع کرده اند.

    احمد علی موهبتی بیان داشت: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط و مشکلات ویژه‌ای که دارد نیازمند توجه بیشتر مسئولین کشور است.

    وی ادامه داد: برای رفع مشکلات استان نیاز به شکل گیری باور، نگاه و اراده واحد هستیم تا با مشارکت و هم افزایی همه اقشار و سطوح مختلف جامعه زمینه رفع مشکلات استان و توسعه پایدار برای استان را رقم بزنیم.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *