جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۴۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 14630
  • توجیه باورنکردنی برای قفل‌شدن تهران در هوای برفی
    عدم نظارت تاکسیرانی و سرگردانی مردم در روزهای برفی/ تاکسی‌ها در بست می‌روند!

    عدم نظارت تاکسیرانی و سرگردانی مردم در روزهای برفی/ تاکسی‌ها در بست می‌روند!

    به گزارش برزن نیوز به نقل از کُردتودی، این روزها نعمت بارش برف و باران نعمت بسیار بزرگی است، اما این نعمت در کنار همه‌ خوبی هایش بعضی اوقات مشکلاتی مانند کندشدن عبور و مرور و یخ بستن خیابان  را برای شهروندان به بار خواهد آورد.

    از جمله این معضلات درخصوص تاکسی‌ها است چرا که بعضی از رانندگان خطی در روز‌های برفی ترجیح می دهند که به جای فعالیت عادی خود  یا در خانه بمانند و یا فقط مسافر دربستی سوار کنند،  و در چنین شرایطی نرخ تردد  را برای مسافران بالا می برند.
    نارضایتی مردم و سواستفاده بسیاری از تاکسی داران در روزهای برفی
    در این میان، یکی از شهروندان سنندجی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: در چنین شرایطی که ما مجبوریم هر چه زودتر به مقصد برسیم اغلب تاکسی دارها از فرصت سو استفاده می کنند و یا نرخ کرایه را بالا می‌برند و یا اینکه فقط دربستی مسافر سوار میکنند و این بالا بردن قیمت ها به نظر ما ناعادلانه است‌.
    آقای س .ح یکی از چندین مسافری است که به دلیل برودت هوا و بارش برف و دوری از خانه نمی‌تواند مسیر ابتدای تا خانه را پیاده‌روی کند و به همین خاطر در صف طولانی تاکسی منتظر مانده است.
    وی با ابراز تأسف از نحوه خدمات‌رسانی بخش حمل و نقل عمومی در روزهای برفی، اظهار داشت: همزمان با بارش برف، بعضی از تاکسی‌ها از سوار کردن مسافران خودداری کرده.
    این شهروند سنندجی افزود: در روزهای عادی شاهد سیل عظیمی از تاکسی ها در سطح شهر هستیم اما متاسفانه در روزهای برفی و زمانی که مردم نیازمند خدمت رسانی آنها هستند حتی یک تاکسی هم وجود ندارد.
    وی  گفت: در این وضعیت می‌طلبد که شهرداری  و شورای شهر و مسوولین حمل و نقل عمومی استان که در این امر محلی از اعراب ندارند تدابیر لازم را  جهت خدمت رسانی به مردم لحاظ  می کردند اما  متأسفانه هیچ گونه نظارتی بر فعالیت تاکسی‌ها در این ایام نیست و هر کس بنا به میل شخصی خود تصمیم می‌گیرد.
     در ادامه یکی دیگر از شهروندان سنندجی عنوان داشت: در روز‌های برفی، آنطور که باید به عملکرد تاکسی‌ها نظارت نمی‌شود و همین موضوع برای مردم شهر مشکلاتی را به همراه دارد.
    وی گفت: وقتی صبح امروز با بارش برف و بدون وسایل نقلیه شخصی اقدام به حضور در محل کار خود کردم  در مسیر های اصلی هیچ تاکسی دیده نمیشود و یا  اگر تاکسی وجود داشت راننده اعلام می کرد که اگر تاکسی دربست می خواهید حاضر به سوار کردن مسافر است.
    وی عنوان داشت:در کنار وضعیت نامناسب وسایل حمل و نقل عمومی، تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها نیز در روز‌های برفی  هیچ اقدامی جهت حمل و نقل مردم نداشتند.
    آب شدن تاکسی ها در روز برفی و نظارتی که نبود
    در ادامه سامان سعیدی مسوول حمل و نقل شهرداری استان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: نحوه خدمت رسانی توسط تاکسی داران در روزهای عادی از ساعت ۶صبح تا ساعت ۶عصر  آغاز خواهد کرد اما در روزهای برفی و بارانی تاکسی داران فعالیت خود را جهت خدمت رسانی به مردم تا ساعت ۹ شب ارتقا می دهند.
    سعیدی گفت: در کنار تاکسی ها اتوبوسها و مینی بوسهای در نظر گرفته شده در روزهای برفی و بارانی در سطح شهر آمادگی لازم جهت خدمت رسانی به مردم را دارند.
     وی با اشاره به مشکل حمل و نقل در روزهای برفی اظهار داشت: در روزهای برفی و بارانی  مشکل حمل و نقل به اوج خود می رسد اما اینکه بگوییم  تاکسی وجود ندارد درست نیست، بلکه به دلیل ازدحام جمعیت در این روز ها و بخاطر استفاده نکردن همشهریان از وسایل نقلیه خود، حمل و نقل مردم  تا حدودی دچار اختلال خواهد شد.
     مسوول حمل و نقل شهرداری شهر سنندج با اشاره  به اینکه  تمام دستگاه های مربوط به حمل و نقل در روز برفی از ساعت ۶ صبح امروز مشغول فعالیت بوده اند افزود: ۱۲۳ اتوبوس ۵ مینی بوس در سطح مرکزی و حدود هزار دستگاه تاکسی طی ساعت امروز به مردم جهت حمل و نقل آنها خدمت رسانی کردند.
    اما این در حالی است که بسیاری از مردم این شهر بخاطر عدم نظارت لازم از سوی مسوولین مربوطه در بحث حمل و نقل  طی بارش برف  امروز دچار مشکل شده و در پایان باید گفت مسوولین محترم مردم خود چشم بینا دارند و هر آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است.


    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *