پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 4914
  • قدرتمندترین شهرهای جهان در سال 2018
    قدرتمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۸

    قدرتمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۸

    فهرست قدرتمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۸ اعلام شد و لندن، پایتخت بریتانیا برای هفتمین سال پیاپی در صدر این جدول قرار گرفت.
    به گزارش موسسه استراتژی شهری یادبود موری، از سال ۲۰۰۸ تاکنون نقاط قوت و ضعف نسبی ۴۴ شهر مشهور و محبوب جهان را بررسی و تحلیل کرده است. محققان این موسسه برای ارزیابی قدرت شهرها به توانایی آنها در جذب سرمایه، کسب و کار و مردم، آنچه به عنوان مغناطیسم شهرها نامیده می‌شود، نگاه می‌کنند. شش موردی که این موسسه برای ارزیابی شهرها از آن استفاده کرده است عبارتند از: اقتصاد، تحقیق و توسعه، تعامل فرهنگی، قابلیت زندگی، محیط زیست و دسترسی شهری. برای هرکدام از این موارد نیز۷۰شاخص تعریف شده و شهرها براساس این شاخص‌ها امتیاز گرفتند. هر شهر می‌توانست حداکثر ۲۶۰۰ امتیاز کسب کند. لندن، نیویورک، توکیو، پاریس و سنگاپور به ترتیب در رتبه اول تا پنجم قدرتمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفتند. آنها توانستند ۳/۱۶۹۲تا۶/۱۳۱۰ امتیاز به دست آورند. آمستردام، سئول، برلین، هنگ کنگ و سیدنی نیز جایگاه ششم تا دهم این جدول را از آن خود کردند. امتیاز این شهرها بین ۹/۱۲۶۵ تا ۷/۱۲۰۰ متغیر بود.


    مطلب پیشنهادی

    ۸ شهر اروپایی با معماری خارق‌العاده

    ۸ شهر اروپایی با معماری خارق‌العاده

    از بناهای تاریخی مورها و ویرانه‌های رومی گرفته تا بناهای گوتیک و شگفتی‌های مدرن، این شهرهای اروپایی شاهکارهای طراحی باشکوهی درون خودشان دارند. در ادامه همراه با ما باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *