سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۵:۴۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 8411
  • قطار برقی کرج هشتگرد با حضور رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و استاندار البرز افتتاح شد
    قطار برقی کرج هشتگرد با حضور رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و استاندار البرز افتتاح شد

    قطار برقی کرج هشتگرد با حضور رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و استاندار البرز افتتاح شد

    پروژه خط ریلی گلشهرکرج – شهرجدید هشتگرد به طول ۲۶ کیلومتر در ادامه خط پنج صادقیه تهران  تهران احداث شده  که جابه جایی روزانه ۲۵۰ هزار نفر مسافر بین کلانشهر تهران، کرج، شهر جدید هشتگرد و مناطق پیرامونی در افق این  پروژه پیش‌بینی شده است.

    طول زمان سفر پیش‌بینی شده از شهرجدید هشتگرد تا صادقیه تهران نیز چیزی حدود ۴۰ دقیقه است. عملیات اجرایی این پروژه به صورت جدی از سال ۹۰ آغاز شد و با وجود مشکلات فراوان، با کمک و حمایت دولت در یک سال اخیر سرعت گرفت و با کار شبانه روزی بخش اجرایی اکنون به نقطه پایانی رسیده است.

    برای اجرای این پروژه  اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان  هزینه شده است .

    ایستگاه واقع شده در شهر جدید هشتگرد به مساحت ۲۲ هزار متر مربع یکی از بزرگترین ایستگاه های روسطحی مترو کشور است که از امروز آماده خدمات رسانی در حوزه‌های مختلف به مسافران است.

    شهرجدید هشتگرد از توابع شهرستان ۲۵۰ هزار نفری ساوجبلاغ با واگذاری ۴۲ هزار مسکن مهر و بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی طرح ملی مسکن و انبوه سازی جمعیت آن در چند سال آینده از ۵۰۰ هزار نفر فراتر می رود.

    اکنون تعداد سکنه شهرجدید هشتگرد حدود ۶۵ هزار نفر است که راه اندازی قطار برقی گلشهر کرج – شهرجدید هشتگرد شرایط مناسبی برای آمد و شد مردم در این شهر ایجاد می کند.



    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *