سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۶:۵۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 9126
  • قطعات 2 و 3 آزاد راه شهید همت – کرج افتتاح شد
    قطعات ۲ و ۳ آزاد راه شهید همت – کرج افتتاح شد

    قطعات ۲ و ۳ آزاد راه شهید همت – کرج افتتاح شد

    قطعات ۲ و ۳ آزاد راه شهید همت – کرج روز سه شنبه با حضور و دستور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور افتتاح شد.
    پروژه ساخت آزاد راه همت – کرج که قطعه اول آن از منطقه ۲۲ تهران تا گرمدره به طول ۵ کیلومتر سال ۱۳۹۱ افتتاح شد، نزدیک به ۷ هزار میلیارد ریال هزینه داشته است که ۷۰ درصد آن سهم دولت و ۳۰ درصد آن سهم سرمایه گذار است.

    قطعه دوم این آزاد راه از گرمدره تا شهرک جهان نما و قطعه ۳ از شهرک جهان نما تا ابتدای جاده چالوس را شامل می شود که طول این دو قطعه ۹ هزار و ۶۰۰ متر است.
    ارزش امروز این پروژه ۱۵ هزار میلیارد ریال برآورد می شود.
    از مزایای این پروژه آزادراهی، کاهش استهلاک خودرو ، تصادفات ، مصرف سوخت و آلاینده ها و همچنین کاهش زمان سفر می باشد که سالانه یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال پیش بینی می شود.
    مرحله بعدی این پروژه آزادراهی از ادامه قطعه سوم تا آزادراه کرج – قزوین از مسیر کنارگذر شمالی کرج خواهد بود که با احداث و تکمیل آن، ظرفیت تردد آزادراه همت – کرج صددرصدی خواهد شد.



    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *