جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۵:۱۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 8611
  • لایحه متمم بودجه ۹۸ از بی انضباطی مالی شهرداری جلوگیری می کند

    محمد رسولی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی لایحه متمم بودجه سال ۹۸، عنوان کرد: شورای شهر تهران در بودجه مصوب سال ۹۸ به شهرداری تهران اجازه داد با استفاده از اختیارات کمیته تخصص ۱۰ درصد بودجه مصوب را که معادل یک هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان است را جابجا کند.

    وی با اشاره به این مطلب که باید شفافیت و تحقق‌پذیری قابل تأمین به تمام مصوبات ما باشد، گفت: در جدول منابع و مصارف برنامه پنج ساله سوم مصوب شورا، درآمد شهرداری تهران ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تعیین شده و این یعنی شهرداری به‌طور متوسط‌ باید سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

    نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: براساس لایحه متمم بودجه ۵ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان از این بودجه تأمین شده و همچنان نسبت به جدول برنامه پنج ساله، کسری داریم.

    رسولی با اشاره به این مطلب که بودجه سال ۹۸ به صورت انقباضی بسته شده است، گفت: در حال حاضر بر اساس گزارش درآمد و هزینه‌های خزانه‌داری ۹۹ درصد از این بودجه محقق شده است و با توجه به افزایش بی‌سابقه در هزینه نگهداشت و توسعه شهر، کارگروه مشترکی با چند کمیته تشکیل شد تا به این منابع جدید رسیدگی کند.

    این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در دوره جدید ما موفق شدیم میزان درآمدهای پایدار شهرداری را از ۱۹ درصد به ۴۹ درصد افزایش دهیم.

    وی ضمن اشاره به این‌که تصویب لایحه متمم بودجه از گرایش شهرداری به عدم انضباط مالی جلوگیری خواهد کرد و موجب می‌شود تا بر اساس تقویم زمانی عمل کنیم، عنوان کرد: در لایحه متمم ۹۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس درنظر گرفته شده و نباید این‌گونه اعلام شود که لایحه متمم تنها برای حقوق و دستمزد است بلکه شامل نگهداشت شهر، دیون شهرداری و هزینه‌های جاری و اجرایی است.

    گفتنی است  لایحه متمم بودجه شهرداری تهران با ۱۴ رأی موافق از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

    انا



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *