شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۴۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 4496
  • منظر غیر طبیعی درختان شهر تهران
    منظر غیر طبیعی درختان شهر تهران

    لزوم توجه به اجرای صحیح، به موقع و درست هرس درختان

    به گزارش نخست نیوز، مجید فراهانی در جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به مسائل درختان و فضای سبز شهر تهران در رابطه با اجرای صحیح، به موقع و درست هرس درختان متذکر شد.

    وی در این رابطه گفت: درختان سرمایه های زیستی شهری همچون تهران هستند که در وانفسای آلودگی هوا و تب بلند مرتبه سازی؛ فقط خاطر آسوده ما را در بوستانها و معابر سطح شهر رقم نمی زنند، بلکه تنها امید همه ما برای استنشاق اندکی هوای پاک هستند.

    فراهانی با تاکید بر هرس درختان در روزهای اخیر افزود: متاسفانه در روزهای اخیر شهروندان تهرانی در عبور از معابر و بوستانهای سطح شهر شاهد هرس و قطع شاخه درختانی بودند که هنوز به خواب نرفته بودند و هرس سنگین شاخه های سبز این درختان هراس و دلهره را در دل شهروندان انداخت که بخشی از این دغدغه ها در شبکه های اجتماعی نیز منعکس شد.

    عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: هرس درختان در فصل زمستان(هرس سنگین و با اصول خاص) و هرس بهاره(به صورت بسیار سبک و مختص اشجار میوه) صورت می گیرد که متاسفانه پیش دستی شهرداری تهران در هرس سال جاری آسیب های جدی به سرمایه زیستی شهرمان تهران وارد خواهد کرد و این امر با هیچ توجیه و استدلالی پذیرفته نیست.

    فراهانی اضافه کرد: ما همانگونه که در برابر قطع درختان برای ساخت برج ها مسئولیم و موضع گیری می کنیم، در برابر رفتارهای غیرمسئولانه و دارای اثر منفی بر درختان شهر توسط شهرداری نیز مسئولیم و باید به این امر توجه بیشتری داشته باشیم.

    وی عنوان کرد: بر همین اساس به عنوان نماینده مردم عزیز تهران در شورای اسلامی شهر تهران با استناد به بند ۲۳ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به شهرداری تهران در «توجه به مسائل درختان و فضای سبز شهر تهران و اجرای صحیح، به موقع و درست هرس درختان» تذکر می دهم.

    رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی در پایان گفت: امیدوارم با اقدام به موقع و موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی، شهردار محترم تهران شاهد حفظ و ارتقای توجه به مسائل فضای سبز شهر باشیم.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *