جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۰۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 2882
  • لزوم حضور شهرداری و شورا در ساختمان‌های شیشه‌ای برای شفاف‌سازی عملکردها
    لزوم حضور شهرداری و شورا در ساختمان‌های شیشه‌ای برای شفاف‌سازی عملکردها

    لزوم حضور شهرداری و شورا در ساختمان های شیشه ای برای شفاف سازی عملکردها

    علی آجودان‌زاده امروز در گفت‌وگویی با اشاره به عملکرد کمیسیون تحقیق، نظارت و ارزیابی شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه درآمدهای پایدار بخشی از درآمدهای شهرداری را تشکیل می‌دهد که اگر به اهمیت آن واقف باشیم می‌توان آنها را افزایش داد، اظهار داشت: درآمدهای غیرپایدار از جمله تراکم‌فروشی بود که امروز نیز نابسمانی‌های این موضوع که در گذشته انجام می‌گرفت را می‌توان در شهر دید.

    عضو هیات رئیس شورای شهر تبریز اذعان داشت: نابسمانی‌هایی در شهر دیده می‌شود به طوریکه در یک قسمت توسعه‌یافتگی زیاد بوده و بخشی از شهر توسعه‌یافتگی کمی دارد که معمولاً در مناطق پردرآمد افراد برای گرفتن تراکم بیشتر رقابت داشتند که شامل درآمدهای غیرپایدار است.

    وی ادامه داد: مواردی که خارج از چارچوب قانونی و ضوابط ساخت‌وساز می‌کنند منجر به تخلفاتی می‌شوند که این تخلفات در کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم  تخریب داده می‌شود ولی در نهایت جریمه پرداخت می‌کند و فردی که در یک جایی سرمایه‌گذاری می‌کند و بخشی را به جریمه می‌دهد، همان درآمد غیرپایدار برای شهرداری منظور می‌شود و ما نباید چشممان را به این درآمدها بدوزیم زیرا شهر با این کارها پیشرفتی نخواهد کرد.

    آجودان‌زاده خاطرنشان کرد: درآمدهای پایدار باید به گونه‌ای باشد که برای مردم تشویقی نیز در نظر گرفته شود، برای مثال اگر عوارض در موعود مقرر و به موقع پرداخت شود، تشویقی و تخفیفاتی در نظر گرفته می‌شود.

    وی اضافه کرد: درآمد پایدار می‌تواند شامل عوارض خودرو، ساخت و ساز، پروانه و غیره باشد و اگر ما به فکر سرمایه‌گذار و توسعه ساخت و ساز و توسعه بخش اقتصادی باشیم قطعاً عوائد توسعه پایدار از طریق این منابع نسبت به منابع دیگر بیشتر خواهد بود.

    شورا و شهردار شیشه‌ای در چهار سال آتی خواهیم داشت 

    رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و ارزیابی شورای شهر تبریز تصریح کرد: ما به عنوان نماینده مردم تبریز در شورای شهر هستیم و تمام سعی و تلاش این است که عملکرد به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد، چنانچه حتی موضوع شهردار و شورای شیشه‌ای را نیز مطرح کرده‌ایم تا مردم عملکرد مسوولان و نمایندگان خود را ببینند.

    وی ادامه داد: ما می‌خواهیم در قراردادهای مناطق شهرداری سیستم یکپارچه ثبت قرارداد باشد تا مردم با چشم خود ببینند که یک پروژه براساس رانت واگذار نشده بلکه از طریق مزایده برنده اعلام می‌شود.

    عضو شورای شهر تبریز مطرح کرد: امیدواریم در پایان دوره چهار ساله شورا به راحتی به مردم گزارش عملکرد بدهیم و مردم نیز نمره خوبی به این عملکرد بدهند.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *