جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۰۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 13779
  • لزوم هم افزایی نهاد‌های مرتبط برای حل معضل آسیب‌های اجتماعی
    لزوم هم افزایی نهاد‌های مرتبط برای حل معضل آسیب‌های اجتماعی

    لزوم هم افزایی نهاد‌های مرتبط برای حل معضل آسیب‌های اجتماعی

    توکلی زاده بر حل معضل آسیب های اجتماعی و توجه ویژه به فرهنگ به عنوان یکی از اولویت های این دوره از مدیریت شهری تاکید کرد.

    محمد امین توکلی زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر حل معضل آسیب های اجتماعی و توجه ویژه به فرهنگ به عنوان یکی از اولویت های این دوره از مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: شهردار تهران در دوره جدید مدیریت شهری رسیدگی به روح شهر را به عنوان یکی از اولویت ها در نظر گرفته است. البته در دوره های قبلی اقدامات مختلفی انجام شده اما به صورت ویژه فرهنگ و حوزه اجتماعی مظلوم واقع شده و به حاشیه رانده شده و  در این دوره باید از حاشیه به متن آورده شده و توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگی و اجتماعی در شهر شود.

    معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به تعیین برنامه ساخت و سازهای شهری گفت: در کنار ساخت و سازهایی که در کالبد شهر صورت می گیرد باید برای روح شهر هم برنامه ریزی مشخص، مدون و زمانبندی شده‌ای داشته باشیم.

    توکلی زاده درباره مهمترین چالش در حوزه اجتماعی و فرهنگی در شهر تهران بیان کرد: مسأله عمده‌ای که شهروندان را آزرده خاطر می‌کند و مدیریت جدید شهری در پی حل آن است، مسأله آسیب‌های اجتماعی است. مردم در تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران مناظری را به صورت روزانه در شهر شاهد هستند که شایسته شهر  نیست؛ از معتادان متجاهر گرفته تا زباله گردی ها، تکدی گری‌ها و حاشیه نشینی در اطراف شهر.

    او ادامه داد: باید نهادهای مرتبطی که در زمینه آسیب‌های اجتماعی مسئولیت دارند مثل خیریه ها، تشکل‌های مردمی، سمن‌ها و افراد موثر در این حوزه که مدل‌های مشخصی را ارائه می کنند با یکدیگر هم افزا شوند و برای حل این مشکل دست به دست هم دهند.شهرداری نیز وظایف و مسئولیت خود در این حوزه را بر عهده خواهد گرفت تا در کنار سایر نهادها بتوانیم اندکی از آلام شهر کم کنیم.

    معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اولین اقدامات فوریتی معاونت فرهنگی و اجتماعی، افزود: در نخستین روز کاری بازدید از گرمخانه خاوران را به عنوان اولین اقدام داشتیم. اولویت‌های این معاونت تشکیل یک قرارگاه اجتماعی متشکل از سه ضلع «نهادهای مسئول»، «مردم، گروه‌های جهادی و خیرین» و «شهرداری تهران» است. امیدواریم با استفاده از همه امکانات در این اضلاع بتوانیم اندکی از این مشکلات در حوزه اجتماعی شهر را کاهش دهیم.

    منبع شهر



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *