جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۳۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 8688
  • لزوم توجه به توسعه سند راهبردی استان برای مهار مشکلات حوزه حمل‌ونقل
    لزوم پیگیری جدی اجرای طرح های بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده و توجه به استفاده از معماری بومی و سنتی هرمزگان

    لزوم پیگیری جدی اجرای طرح های بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده و توجه به استفاده از معماری بومی و سنتی هرمزگان

    دکتر فریدون همتی در این دیدار ، نوسازی بافت فرسوده را یکی از اولویت های مهم در هرمزگان به ویژه در شهر بندرعباس دانست و عنوان کرد : در راستای تحقق سیاست های دولت در حوزه بازآفرینی شهری باید با هم افزایی و به طور جدی موضوع نوسازی بافت فرسوده مورد پیگیری قرار گیرد.

    وی ادامه داد: نوسازی بافت فرسوده در محله چاهستانی های بندرعباس با جدیت در حال اجراست و از وزارت راه و شهرسازی به ویژه شرکت بازآفرینی انتظار داریم که کمک‌های خوبی به این طرح مهم داشته باشد.
    استاندار هرمزگان افزود: اجرای موفق طرح بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده در محله چاهستانی ها می تواند به یک کار نمونه و الگو در شهر بندرعباس و حتی برای دیگر نقاط کشور تبدیل شود و در این راستا نیاز است که همه دستگاه های مرتبط به ویژه وزارت راه و شهرسازی همکاری ویژه‌ای داشته باشند.
    همتی در ادامه به ضرورت توجه به معماری سنتی و بومی استان هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: باید در ساخت و سازها استفاده از نمادهای بومی و محلی و همچنین به کارگیری معماری سنتی این استان به عنوان یک سرمایه فرهنگی مهم مورد توجه باشد.
    وی گفت: طرح های جدیدی از جمله مجتمع بزرگ آموزشی و همچنین ساخت بلوار ساحلی در شرق بندرعباس و تبدیل بندرگاه نخل ناخدا به یک مجموعه گردشگری در حال پیگیری و اجراست که در همه آنها معماری سنتی و بومی این استان مورد توجه قرار می گیرند.
    استاندار هرمزگان اظهار داشت: ظرفیت ایجاد شهرهای ساحلی جدید در هرمزگان به ویژه در منطقه سواحل مکران با استفاده از معماری سنتی این استان وجود دارد و در این خصوص نیز باید همکاری های ویژه از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد.
    تنظیم: عباس سوری


    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *