شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۰۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 10709
  • مانع توسعه حاشیه نشینی شده ایم
    مانع توسعه حاشیه نشینی شده ایم

    مانع توسعه حاشیه نشینی شده ایم

    مهندس «اصغر کاظمی»، در خصوص پروژه‌های بازآفرینی استان اظهار کرد: تمام پروژه‌های بازآفرینی که در قالب برنامه اقدام مشترک استان تهیه و تدوین شده اند، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در نوع خود محرک بازآفرینی شهری به شمار می روند که با هدف ارتقاء کیفیت زندگی و زیست‌پذیری ساکنان محلات اجرا می‌شوند.
    وی با بیان این که استان ایلام با گذشت سالها از جنگ تحمیلی هنوز هم از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات ناشی از آن دوران درگیر است، اظهار کرد: ایجاد مراکز خدمات اجتماعی برای آسیب‌دیدگان از جمله اولویت‌های ما به شمار می رود و در این خصوص اولویت با زنان بی سرپرست و بد سرپرست است.
    مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام یکی از پروژه‌های مهم این استان را احداث سیل‌بند بتنی محله «بان برز» اعلام کرد وگفت: درسال ۹۴ سیل بی‌سابقه‌ای رخ داد و بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی که در حاشیه مسیل واقع شده بودند، تخریب و خسارات جانی و مالی زیادی به ساکنان این محله‌ها وارد شد که این سیل‌بند بتنی به منظور ایمن سازی حاشیه مسیل‌ها در محلات ساخته شد و می‌تواند مصداق عینی تاب‌آوری شهری باشد.
    وی گفت:  احداث برج هنر اسلامی، راه اندازی پایگاه خدمات اجتماعی محله بان برز ایلام، احداث مرکز جامع آسیب دیدگان اجتماعی، ساخت فاز اول و دوم سیل بند بتنی بان برز، احداث پارک ارغوان محله سبزی‌آباد، ساخت سالن ورزشی بعثت محله بان برز و احداث کتابخانه از جمله دیگر پروژه‌های شهر ایلام به شمار می روند.
    کاظمی گفت: دو پروژه رفیوژ بلوار امام خمینی(ره) و پیاده محور کردن خیابان شهید کلانتری در شهر ارکواز ملکشاهی و پروژه دفع آب‌های سطحی در شهر ایوان نیز از دیگر پروژه‌های استان محسوب می‌شوند.
    وی به کارهای صورت گرفته در زمینه کاهش حاشیه نشینی اشاره کرد و گفت: در کارگروه پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری، موضوعات مرتبط مطرح و جلسات متعددی در شورای حفاظت از اراضی ملی و بیت‌المال و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار شده  و در این راستا تصمیمات اتخاذ شده تا حدود زیادی توانسته مانع گسترش حاشیه نشینی شود. در قسمت‌هایی از شهر ایلام که در معرض گسترش حاشیه نشینی بودند، با حفر کانال، اجرای قانون حدنگار(نقشه کاداستر) در سطح استان و همکاری با مشاوران املاک در خصوص عدم فروش املاک قولنامه ای(فاقد سند) و اراضی دولتی، مانع توسعه حاشیه نشینی شده ایم.
    کاظمی با اشاره به نوسازی بافت‌های فرسوده نیز گفت: طی سال‌های گذشته جریان احیا، بهسازی و نوسازی بافت ناکارآمد شکل گرفته و بسته‌های حمایتی مشوقی برای ساخت و ساز بوده و  بعد از ابلاغ برنامه طرح اقدام ملی مسکن تاکنون ۶۰ درصد از برنامه در استان محقق شده است.
    وی فعال کردن ستادهای بازآفرینی در استان، استفاده از ظرفیت سازندگان حرفه‌ای در بخش بهسازی و نوسازی و ارایه بسته‌های حمایتی جهت تشویق ساکنان در محلات هدف را از دیگر برنامه‌های این بخش برشمرد و گفت: تاکنون ۴ هزار و ۸۵۶ واحد در محلات هدف بهسازی و نوسازی شده اند.
    مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: قطعا اجرای پروژه‌های عمرانی به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند و سیاست‌ها و برنامه‌ها بایدکالبد یک شهر را در برگیرد زیرا روح یک شهر مردم آن شهر هستند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: در سنوات گذشته به منظور ارتقای توانمندی ساکنان محلات،آموزش‌هایی در زمینه مهارت‌های خانواده، سلامت خانواده و نظایر این‌ موارد با کمک سازمان‌های مردم نهاد ارایه شده و در حال حاضر نیز با جدیت پیگیری می شود.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *