جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 14517
  • ۸ سبک معماری برتر که به راحتی قابل تشخیص هستند
    ۸ سبک معماری برتر که به راحتی قابل تشخیص هستند

    متناسب‌سازی جداره خیابان‌های شیراز با معماری اسلامی ایرانی

    مسعود زارعی دوشنبه ۶ دی در دومین نشست هماهنگی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر و شهردار منطقه سه با دستگاه‌های خدمات رسان، تاکید کرد که باید جداره خیابان‌های شیراز خصوصا در مناطقی نظیر سعدیه، متناسب با موقعیت محلی با توجه به معماری اسلامی ایرانی، طراحی شود.

    زارعی با قدردانی از همراهی و تعامل شرکت‌های برق، آبفا و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان با شهرداری شیراز در اجرای پروژه معبر حاج عزت‌الله فهندژ، تسریع در روند اجرای پروژه‌های شهری را در گرو تعامل و همراهی دستگاه‌های خدمات رسان با یکدیگر دانست و بیان کرد: کار و تلاش جهادی و تعامل دستگاههای خدمات رسان با یکدیگر، حل مشکلات شهر و رفاه و آسایش شهروندان را به همراه خواهد داشت.

    عضو شورای اسلامی و ناظر شورا در شهرداری منطقه سه شیراز در ادامه با اشاره به اهمیت آرامگاه سعدی بر لزوم ساماندهی و زیبایی بخشی به اطراف این اثر ارزشمند تاریخی فرهنگی تاکید کرد.

    او گفت: اگرچه این خیابان در راستای بهبود کیفیت زندگی و رفاه حال شهروندان و دسترسی راحت آنان به نقاطی چون بلوار شهید وفایی، تونل سعدی، آرامگاه سعدی و دیگر نقاط شهر در حال احداث است، ولی باید توجه داشت که در مجاورت این خیابان اثر تاریخی ارزشمندی وجود دارد که شهره جهانی دارد.

    زراعی تاکید کرد: باید دقت کرد تا جداره‌های این خیابان نیز متناسب با موقعیت محل با یک معماری اسلامی ایرانی طوری طراحی و زیباسازی شود که شهروندان و مراجعه کنندگان و گردشگران، افزایش جذابیت و سیمای مطلوب بصری را در این خیابان احساس کنند.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *