سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 13365
  • مدیریت شهری با «خشونت»
    مدیریت شهری با «خشونت»

    مدیریت شهری با «خشونت»

    مدیریت شهری تهران تمام تلاش خود را با توجه به در اختیار داشتن امکانات موجود انجام میدهد تا جلوی گسترش خشونت در شهر تهران گرفته شود، اما بحران کرونا نیز در عملکرد مدیریت شهری در زمینه مقابله با خشونت تاثیرگذار بوده است.

    وجود خشونت در جامعه بسیار عمیق‌تر از آن است که مدیریت شهری بتواند در این زمینه ورود و مشکلات را حل کند، این موضوع نیاز به کمک و حرکت ملی است و مدیریت شهری نیز تلاش می‌کند خشونت در جامعه را کاهش دهد.

    استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و گسترش امید می‌تواند در زمینه کاهش خشونت در تاثیرگذار باشد؛ البته سرا‌های محله، سازمان فرهنگی و دیگر قسمت‌های شهرداری تهران در تلاش هستند خشونت در جامعه را کاهش دهند.

    عضو سابق شورای شهر تهران اظهار کرد: نکته قابل توجه با توجه به وضعیت فعلی شهر تهران این است که نیاز‌های ابتدایی شهری در مدت فعالیت مدیریت پنجم شهری تهران نیز با مشکل رو به رو شد.

    همچنین در حوزه شفافیت نیز شورای شهر تهران موفق عمل نکرد، برگزاری جلسات جانبی جدا از جلسه‌های علنی شورای شهر تهران برای حل مسائل نشان می‌دهد شورای شهر با مردم صادق نبوده است و جلسات حزبی بیشتر برگزار می‌شد.

    مدیریت شهری فعلی تهران در زمینه افتتاح پروژه‌های مختلف نیز عملکرد مناسبی نسبت به مدیریت شهری قبلی تهران نداشته است؛ برای مثال در دوره چهارم ۶۰۰ طرح و پروژه در یک سال عملیاتی می‌شد؛ اما حواشی مانند رفت و آمد شهرداران مختلف در دوره پنجم مدیریت شهری باعث شد تا تهران از نظر پروژه‌ای نزدیک چهار سال حرکت چندانی نداشته باشد.



    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *