پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۱۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 8059
  • پای هوش مصنوعی باید به ساختمان‌ها باز شود
    صفر تا صد شهرسازی الکترونیک در اصفهان

    مدیریت شهر هوشمند در دستان استارتاپ‌ها

    به گزارش برزن نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در حاشیه نشست بررسی راه اندازی مرکز نوآوری کرج ؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات انجام گرفته در کشور برای توسعه گفتمان شهر هوشند افزود: مدتی است که مباحث مربوط به توسعه مفهوم بنیادین «شهر هوشمند» با شهرداران محترم کلان شهرها در حال پیگری است. می‌‌توان گفت که در دسترس‌ترین تعریف برای شهر هوشمند از منظر مدیریت شهری این است که مجموعه مدیران شهری، مجموعه استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوآور مشارکت کننده در هوشمند سازی شهر را به عنوان همکار تلقی  کنند و به جای نگاه تردید آمیز به این موضوع، آن را به شکل فرصتی جدید برای حل مشکلات دیرین شهری ببینند.

    رئیس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان، اداره شهر با تکیه بر درآمدهای سنتی را مشکل ارزیابی کرد و افزود: درآمدهای سنتی شهر باید به کانال شهر هوشمند منتقل شود، در صورت استقرار کامل تمام اجزای شهر هوشمند باید حداقل نیمی از  منابع درآمدی شهرداری از استارتاپ‌ها تامین شود.

    استارتاپ‌ها؛ منبع نوین درآمد برای شهرها

    رئیس بنیاد ملی نخبگان استارتاپ‌ها را یک منبع نوین درآمد برای شهرها خواند و اضافه کرد: در پکن نزدیک به ۲۵ درصد از مساحت شهر به یک پارک فناوری خصوصی اختصاص یافته است و شهرداری از فعالیت‌های انجام گرفته در پارک، درآمد کسب می‌کند. زمانی که از استارتاپ‌ها صحبت می‌شود حجم زیادی از ایده‌ها و ظرفیت‌های بالقوه مد نظر است. پارکینگ‌های هوشمند، موتور برقی، …. و صدها خدمات و کالای نظیر این موارد وجود دارد که می‌تواند برای شهرداری‌ها منبع درآمد پایدار محسوب شود. برخی زمینه‌ها مانند پسماند شهری و آسیب‌های اجتماعی نیز می‌تواند، زمینه یک کار مشترک بین استارتاپ‌های نوآور اجتماعی و شهرداری ها تلقی گردد.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *