جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 13186
  • خلأ طرح جامع تولید مسکن
    علاءالدین ازوجی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح لزوم اجرایی شدن مدل سازی اطلاعات ساخت و ساز (BIM) در طرح های عمرانی کشور گفت: با نهادینه شدن این نوع ساخت و ساز، حداقل ۱۰ درصد از منابع تخصیص داده ذخیره خواهد شد و به این ترتیب می‌توان این منابع را به تکمیل و ساخت پروژه های دیگر اختصاص داد. وی لزوم بهره گیری از اینگونه مدل ساخت در صنعت احداث را ضروری خواند و افزود: باید تلاش کنیم که این موضوع در برنامه هفتم توسعه کشور لحاظ شود تا عمومیت پیدا کند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران آمادگی نیز دارد که پیشگام اجرای این مدل در کشور شود. ازوجی تاکید کرد: کاهش هزینه‌های دولت، افزایش درآمد دولت، بهینه شدن منابع و سرمایه و در نهایت رضایت مردم در کسب خدمات از ویژگی‌های اینگونه مدل ساخت است که با اجرایی شدن آن در استان تهران می توان انتظار داشت استان های دیگر نیز از این تجربه به عنوان یک الگو استفاده کنند. به گزارش ایسنا، امروزه مدل‌سازی اطلاعات ساخت کاربرد گسترده‌ای از طراحی و ساخت تا بهره‌برداری و حتی مرحله تخریب ساختمان‌ها پیدا کرده‌است. این فناوری با نمایش دیجیتال خصوصیات ساختمان مدیر پروژه و ذی‌نفعان را در هر مرحله برای تصمیم‌گیری درست یاری می‌کند. مدل‌سازی اطلاعات ساختمان کلیه فعالیت‌های مدیریت ساخت، بر اساس اسناد قرارداد، به دو مقوله نقشه‌ها و مشخصات وابسته هستند، به این صورت که به کمک نقشه‌ها کمیت کار و براساس مشخصات فنی، کیفیت آن تعریف می‌گردد مدل سازی اطلاعات ساخت و ساز به عبارت فنی یک مدل CAD است که به یک پایگاه داده (Data Base) متصل می‌باشد، به نحوی که هر گونه اطلاعات مربوط به پروژه را می‌توان در آن ذخیره کرد؛ بنابراین BIM به عنوان یک منبع مشترک اطلاعات، بین کل تیم طراحی و اجرای ساختمان، عمل می‌کند.

    مدیون مجموعه راه و شهرسازی در تکمیل پروژه‌های عمرانی هستیم

    به گزارش برزن نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( اردبیل)، سردار هوشنگ حسینی فرمانده انتظامی استان اردبیل در جریان بازدید از دو پروژه احداثی کلانتری در اردبیل که با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل انجام شد، اظهار کرد: در کنار همکاران نیروی انتظامی تلاش و تعامل خوب مجموعه راه و شهرسازی استان اردبیل دلگرمی خوبی را برای ارائه خدمات به ویژه احداث و تکمیل کلانتری‌ها در شهرهای مختلف به وجود آورده که انتظار می‌رود دو پروژه کلانتری در مناطق حاشیه شهر اردبیل به سرعت احداث شود.

    وی فعالیت‌ها و پشتیبانی‌های راه و شهرسازی را هدایت‌بخش و باعث دلگرمی مجموعه نیروی انتظامی دانست و خاطرنشان کرد: ما به کل مجموعه راه و شهرسازی در احداث و تکمیل کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مدیون هستیم.

    فرمانده انتظامی استان اردبیل به فراوانی وقوع جرایم در دو منطقه حاشیه شهر اردبیل به ویژه گلمغان اشاره کرد و گفت: در شورای تامین نیز بارها ضرورت احداث کلانتری را در این حوزه استحفاظی یادآور شدیم تا با اقداماتی که شروع شده هر چه سریعتر تکمیل و راه‌اندازی دو باب کلانتری را در این مناطق شاهد باشیم.

    حسینی بیان کرد: با بهره‌برداری از این دو کلانتری کاهش جرایم به ویژه جرایم خشن اتفاق می‌افتد و به راحتی می‌توانیم از وقوع جرایمی همچون سرقت و تحرک اراذل و اوباش جلوگیری کرده و به آرامش و رفاه مردم بیش از گذشته در این منطقه کمک کنیم.

    محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در ادامه این بازدید به تشریح اقدامات صورت گرفته در احداث این پروژه ها پرداخت و گفت: پروژه احداث کلانتری وحدت (سایت مسکن مهر) با زیر بنای۶۵۵.۵ مترمربع ساختمان اصلی و ۲۰ مترمربع انتظامات در۲ طبقه و زیرزمین با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد درحال اجرا است و تأمین اعتبار احداث آن از محل درآمد های سازمان ملی زمین و مسکن ( کمک به تأسیسات رو بنایی مساکن مهر) مبلغ ۱۸ میلیارد ریال هزینه شده است .

    وی در ادامه به پروژه پروژه احداث کلانتری گلمغان اشاره کرد و افزود: پروژه پروژه احداث کلانتری گلمغان با زیربنای ۶۵۵.۵ مترمربع ساختمان اصلی و ۲۰ متر مربع انتظامات در۲ طبقه و زیرزمین با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در حال اجرا است و تأمین اعتبار احداث این پروژه از محل اعتبارات بازآفرینی شهری با مبلغ هزینه شده ۱۸ میلیارد در حال احداث است.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *