جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۰۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 7128
  • مرتفع ترین شهر دنیا کدام شهر است ؟
    مرتفع ترین شهر دنیا کدام شهر است ؟

    مرتفع ترین شهر دنیا کدام شهر است ؟

    برخی از مسن ترین افراد دنیا در مناطق مرتفع زندگی کرده اند. دانشمندان متوجه شدند که زندگی در مناطق مرتفع سلامت قلب و عروق را فراهم می کند و خطر سرطان و سکته را کاهش می دهد. در ارتفاع ۴۵۰۰ متری در کوه های آند، آبادی ای کشف شد که تاریخ ۱۲۴۰۰ ساله دارد و این نشان می دهد انسان هایی که به قاره ی آمریکای جنوبی راه پیدا کرده بودند، مناطق مرتفع را برای زندگی برمی گزیدند.
    مرتفع ترین و قابل توجه ترین شهر دنیا، لا رینکونادا در پرو است. مردم مرتفع ترین شهر دنیا در ارتفاع ۵۱۰۰ متری زندگی می کنند و بین سی هزار تا ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند. ارتفاع لارینکونادا از بلندترین نقاط ایالات متحده ی آمریکا بیشتر است.
    لا پاز، پایتخت بولیوی نیز ارتفاع زیادی دارد، این شهر ۳۶۵۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. لا پاز مرتفع ترین پایتخت دنیاست و رکورد کوییتوی اکوادور را با ۸۰۰ متر ارتفاع با اختلاف زیاد شکسته است.
    کلان شهر لا پاز محل زندگی ۲٫۳ میلیون نفر می باشد. در غرب لا پاز شهر ال آلتو قرار دارد که می توان گفت بزرگترین شهر مرتفع دنیاست. ال آلتو ۱٫۲ میلیون نفر جمعیت دارد و فرودگاه بین المللی ال آلتو در آنجا واقع شده است.
    پنج منطقه ی مسکونی مرتفع دنیا به ترتیب عبارتند از :
    لا رینکونادا، پرو-۵۱۰۰ متر ارتفاع، واقع در رشته کوه آند
    ون کوان، چین- ۴۸۷۰ متر ارتفاع، واقع در فلات تبت
    لونگرینگ، تبت، چین-۴۷۳۵ متر ارتفاع
    یان شیپینگ، تبت، چین-۴۷۲۰ متر ارتفاع
    آمدو، تبت، چین-۴۷۱۰ متر ارتفاع



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *