جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۱۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 11281
  • موانع اقتصادی موجب توقف جهش در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران شد
    موانع اقتصادی موجب توقف جهش در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران شد

    مسئولان جسارت تعطیل کردن تهران را ندارند

    محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، صبح امروز در ابتدای جلسه  این شورا شکست دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا را به مرم ایران تبریک گفت و اظهار کرد: ترامپ بی سابقه ترین تحریم های تاریخ را علیه مردم ایران اعمال کرد و ترور شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به دستور وی بود، بنابراین شکست وی برای همه مردم ایران که در سه سال گذشته شرایط بسیار مشکلی را از نظر معیشتی، دارویی و تامیل حداقل های زندگی تحمل کردند، مایه مسرت است.

    وی افزود: مردم آمریکا با انتخاب بایدن، سیاست های یکجانبه گرایه نه عهدشکنانه و برخلاف عقل آمریکا در زمان ترامپ را محکوم کردند و این موضوع اهمیت زیادی برای کشورهای خارجی دارد.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ترامپ علاوه بر عهدشکنی در برجام، در کنوانسیون حفظ محیط زیست، عهدنامه های تجارت آزاد و بسیاری از توافقات و معادات جهانی نیز عهدشکنی کرد و اکنون شکست تحقیر آمیز او نشان دهنده اطمینان نداشتن ملت کشورش به رئیس جمهوری است که برای جهان قابل اعتماد نبود.

    هاشمی در ادامه با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در تهران خاطر نشان کرد: درهفته گذشته تلفات و ابتلا کرونا در تهران افزایش قابل توجهی داشته است. ستاد ملی کرونا نیز هم چنان به پیشنهاد تعطیلی دو هفته تا ۲۰ روزه تهران که توسط شورای شهر و مجمع نمایندگان ارائه شد، پاسخی نداده است.

    وی تصریح کرد: به نظر می رسد تصمیم گیرندگان ستاد ملی کرونا، اراده و جسارت مورد نیاز برای این اقدام که زنجیره ابتلا به کرونا را شکسته و فرصتی کوتاه برای بازآوری ظرفیت و توانایی سیستم سلامت و کارکنان بخش های خدماتی این حوزه ایجاد میکند را ندارند.

    رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: با وجود آنکه برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی به تقویت ناوگان اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و مترو نیاز است، هم چنان هیچ اقدام قابل توجهی در این حوزه در طول هفت سال گذشته انجام نشده است.

    هاشمی افزود: در شرایط کنونی که برخی از دارایی های ایران آزادسازی شده و فروش ارز توسط بانک مرکزی افزایش یافته، منابع تامین مالی دولت تقویت شده است. بنابراین انتظار می رود ریاست جمهور برای ساماندهی بحران سیستم حمل و نقل عمومی تهران، حداقل یک میلیارد دلار به صورت فوری تخصیص دهد.

    وی در پایان تاکید کرد: روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ شهروند تهرانی به دلیل ابتلا به کرونا و آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند، این میزان تلفات در شهرهای جهان بی سابقه بوده و اگر اقدامی انجام نشود ممکن است افزایش نیز بیابد.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *