شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۴۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 12937
  • مصوبه شورایعالی شهرسازی در خصوص تعاونی‌های واقع در شمال و شمال شرق تهران
    مصوبه شورایعالی شهرسازی در خصوص تعاونی‌های واقع در شمال و شمال شرق تهران

    مصوبه شورایعالی شهرسازی در خصوص تعاونی‌های واقع در شمال و شمال شرق تهران

    شورایعالی شهرسازی ومعماری ایران درجلسه مورخ ۲۷/۱۱/۹۹ پس ازاستماع گزارش استانداری تهران، شرکت عمران شهرهای جدید و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران درخصوص میزان پیشرفت فرآیند تهاتر و تامین عوض مالکان تعاونی‌های واقع در شمال و شمال شرق تهران پیرو مصوبات قبلی مورخ ۲۱/۱۰/۹۸، ۱۸/۹/۹۸ و۱۴/۸/۹۷ خود مورد بررسی قرار داد و به شرح زیر اتخاذ تصمیم نمود:
    ۱- پیرو تاکیدات مکرر قبلی و بنا به ضرورت وجود بانک اطلاعاتی مستند و قابل اتکا از مشخصات اعضای تعاونی ها، استانداری تهران بانک اطلاعاتی اعضای تعاونی های مذکور را با اولویت تعاونی زیتون دراسرع وقت تکمیل ودرجلسات آتی شورایعالی ارائه نماید.
    ۲- پیرو تاکید بند ۲ مصوبه مورخ ۲۱/۱۰/۹۸ پیوست حقوقی متضمن تدوین راهکارهای اجرایی فرآیند تهاتر اراضی معوض و آزادسازی عرصه تعاونی های مذکور به همراه جدول تدقیق شده شرح وظایف دستگاه های مختلف توسط استانداری تهران با همکاری موثر شرکت عمران شهرهای جدید تهیه ودر جلسات آتی شورایعالی ارائه شود.
    ۳- با پیگیری موثر استانداری تهران و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، مصوبات استانی درخصوص شهر جدید خوارزمی اخذ و موضوع جهت بررسی و تصویب در جلسات آتی شورایعالی، به دبیرخانه شورا ارسال گردد.
    ۴- کمیته فنی شورایعالی دو پیشنهاد جدید مصوب شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران جهت استقرار جمعیت و تامین اراضی معوض تعاونی را در راستای اجرای مصوبه مورخ ۱۰/۱۰/۹۳ هیات وزیران بررسی و به جلسات آتی شورایعالی ارائه نماید. با عنایت به این که این موضوع در اجرای تکلیف مقرردرمصوبه هیات وزیران انجام میگیرد، دستگاه های عضو شورایعالی حداکثرمساعدت درجهت تأمین زیرساخت های لازم و تصویب دو سایت جدید را به عمل آورند.
    ۵- به جهت تسهیل فرآیند واگذاری معوض ورهاسازی اراضی تعاونی ها،دراجرای حکم صریح مقام معظم رهبری،کلیه دستگاه های عضو شورایعالی خصوصاً دستگاه هایی که با اعضای تعاونی ها ارتباط سازمانی داشته اند، مراتب عدم امکان قطعی درجاسازی در قطعات و لزوم دریافت معوض درخارج از محدوده شهری تهران متناسب با ارزش و قدرالسهم هر واحد مالکیتی را با استفاده ازهمه امکانات دستگاه متبوع برای اعضای تعاونی ها تبیین نمایند.

    ویلگول



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *