جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۰۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 5043
  • نگهبان محله؛ یک طرح محله محور
    نگهبان محله؛ یک طرح محله محور

    منطقه ۲۰ پرچم دار کمپین محله دسترس پذیر

    به گزارش یرزن نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ فرهاد افشار در جلسه ای که با حضور رئیس اداره بهزیستی شهرری و معاونان اجرایی مدیریت شهری منطقه برگزار شد، گفت: مناسب سازی معابر و اماکن عمومی ملاک عمل توسعه شهری است که با توجه به اقداماتی که در سال های اخیر انجام شده همچنان تردد توان یابان و سالمندان به سهولت انجام نمی شود.

    افشار افزود: به منظور تسریع و افزایش کیفی فعالیت های مناسب سازی معابر، این طرح به صورت نقطه ای و با اعلام نظر توان یابان انجام خواهد شد.

    وی ادامه داد: برای اینکه دسترس پذیری شهر به یک مطالبه اجتماعی و عمومی تبدیل شود نیازمند حضور پررنگ افراد با هر نوع معلولیت و نیاز خاص هستیم.

    شهردار منطقه ۲۰ گفت: طرح ابتکاری کمپین محله دسترس پذیر در منطقه ۲۰ شکل گرفته است که گامی در جهت جلب مشارکت توان یابان به شمار می رود.

    افشار مشارکت توان یابان برای شناسایی نقاط غیرهمسطح و نامناسب برای تردد را مهم برشمرد و افزود: شهروندان توان یاب می توانند معابر نامناسبی که مانع حضور آنها در جامعه می شود را از طریق عضویت در این کمپین اجتماعی به مدیریت شهری معرفی کنند تا در دستور کار اجرا قرار بگیرد.

    شهردار منطقه ۲۰ مناسب سازی نقطه ای طبق نظر توان یابان را یکی از روشهای مناسب برای بسترسازی حضور بی دغدغه اقشار خاص در جامعه برشمرد و گفت: ساختمان های زیرمجموعه مدیریت شهری منطقه ۲۰، بوستان های گلگون، عطر یاس و فیروزآبادی، خیابان شهید غیوری حدفاصل چهارراه خط آهن تا میدان شهید بروجردی و خیابان شهید اردستانی حدفاصل فلکه اول تا سوم دولت آباد از جمله مهمترین موقعیت های مناسب سازی شده در منطقه ۲۰ است.

    جلسه شهردار منطقه ۲۰ و معاونان اجرایی مدیریت شهری با رئیس اداره بهزیستی شهرری با هدف معرفی و اطلاع رسانی این طرح به بهره مندان اداره بهزیستی شهرری برگزار شد.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *