جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۴۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 8328
  • نقش مدیریت شهری در تحقق تاب آوری شهرها / اجرای طرح دوام در محلات
    نقش مدیریت شهری در تحقق تاب آوری شهرها / اجرای طرح دوام در محلات

    نقش مدیریت شهری در تحقق تاب آوری شهرها / اجرای طرح دوام در محلات

    غلامرضا عدل دوست صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه کشور ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز جهان با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی حاکم بر آن است، بیان کرد: از ۴۱ نوع حادثه طبیعی در جهان، ۳۱ حادثه در کشور ما روی می‌دهد که از این میان سیل و زلزله بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

    وی با بیان اینکه کشور ما یک کشور زلزله خیز است، بیان کرد: کشور مان بر روی خط زلزله جهانی واقع شده است و بر اساس آمارها طی صد سال گذشته، ۳ هزار و ۵۰۰ زلزله در ایران روی داده است و در واقع در هر بازه زمانی ۱۰ تا ۱۲ سال یک زلزله به بزرگی بیش از ۶ ریشتر به وقوع پیوسته است.
    عدل دوست گفت: فوتی‌های ناشی از زلزله ۶ درصد کل تلفات جهان است که این به این معنا است که جمیعت زیادی از مردم ما بر روی گسل زلزله زندگی می‌کنند.

    وی بیان کرد: این آمار این را نشان می‌دهد که شهرهای ما در برابر زلزله آسیب پذیر است و در این خصوص علاوه بر استحکام سازها، بناها و احداث ساختمان‌ها برابر ضوابط با رعایت مقررات و استانداردهای لازم، رعایت اصول ایمنی در داخل ساختمان از اهمیت برخوردار است.

    معاون معماری و شهرسازی شهردار ارومیه با بیان اینکه طی سال‌های اخیر مقوله تاب آوری شهرها در توسعه پایدار شهرها مطرح شده است، اظهار کرد: رویکرد اصلی در تاب آوری شهرها، طراحی با آسیب پذیری کمتر و انعطاف پذیری بیشتر برای شهرها بعد از حوادث است و اینکه شهرها پس از حادثه به زیست خود ادامه دهد.

    وی با بیان اینکه در مقوله تاب آوری شهرها یک سری وظایفی بر عهده مدیریت شهری است، بیان کرد: ساماندهی، هماهنگی و تخصیص بودجه سالانه، به روز رسانی اطلاعات، آموزش و آگاهی شهروندان و نظارت و هدایت بر ساخت و سازها در مناطق ایمن و رعایت مقررات مربوطه، انتقال کاربری جذاب جمیعتی به مناطق امن از جمله وظایف شهرداری است.

    قائم مقام شهردار ارومیه با اشاره به فعالیت‌های شهرداری ارومیه در این راستا، اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس با هدف آگاه سازی و آمادگی دانش آموزان درخصوص تخلیه اضطراری، برگزاری طرح دوام طرح واکنش اضطراری محلات در برابر حوادث در فرهنگسراهای سطح شهر، اجرای رزمایش پدافند غیر عامل در خصوص آمادگی نیروهای شهرداری در مقابله با حوادث، بررسی، مطالعه و شناسایی و آمادگی اماکن اسکان اضطراری جهت اسکان مردم در هنگام زلزله برای اسکان اضطراری در زمان حادثه از جمله اقدامات است.

    وی ابراز امیدواری که امید است که هیچ وقت حادثه‌ای در شهر روی ندهد ولی در صورت بروز حادثه نیروهای شهرداری ارومیه در آماده باش کامل است.

    مهر

     



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *