پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 3126
  • نگرانی بابت از بین رفتن یک باغ در ازنا

    نگرانی بابت از بین رفتن یک باغ در شهر ازنا

    گزارشی از باغ در معرض نابودی از سوی شهروند ازنایی برای برزن نیوز ارسال شده است.

    در این گزارش آمده است که شهردار ازنا با اقداماتی غیر کارشناسانه اقدام به قطع درختان و از بین بردن یکی از باغ های مثمر شهر ازنا کرده است.
    در این یاداشت ادعا شده است :جهت استحضار درغرب شهر ازنا باغی مثمر به اسم باغ آقای مرزبان وجود دارد. شهردار فعلی ازنا بنام آقای موسویان که قبلا هم شهردار بوده، در طول خدمتش قصد تخریب این باغ رو داشته است.
    به عنوان نمونه در زمان تهیه طرح جامع شهر خیلی تلاش کرد آنرا وارد محدوده شهر کند تا دستش بازتر شود.ولیکن به او اجازه داده نشد .
    در سال گذشته به اسم پارک بانوان قصد استفاده گردشگری وتجاری از این باغ را داشت که دوباره موفق نشد.
    امسال از طریق دستگاهها و مدیران دستور طرح در جلسات راگرفته است . در کمیته فنی کارگروه امور زیربنایی وشهرسازی با آن مخالفت شد ه است .
    به این دلایل که باغ الان مثمر است و خارج از محدوده شهر قرار داردوشهرداری میتواند از کاربری فضای سبز طرح های تفکیکی که اتفاقا نزدیک همین باغ است ، برای احداث پارک بانوان استفاده کند( ولی شهردار دنبال تبدیل باغ به کاربری انتفاعی است و پارک بانوان بهانه است).
    متاسفانه در کارگروه با احداث پارک بانوان موافقت شده است  صورتجلسه ای تنظیم شده بود که دست شهردار را بسته بود .
    در متن صورتجلسه نوشته شده بود وضع موجود درختان حفظ شود.هیچ درختی قطع نگردد.هیچ سازه وساختمان سنگین وسبکی در این مکان  احداث نشود.در کمیسیون تبصره ۱ماده ۱ هم مطرح شود و….
    اما دیشب شهردار ازنا اقدام به قطع برخی درختان کرده واین نگرانی وجود دارد با توجیه غیر واقعی مسئولین وبه بهانه داشتن صورتجلسه یا احداث خیابان طرح تفصیلی، مقدمات از بین رفتن این باغ فراهم شود.
    امیدواریم فشارهای لازم به به شهردار فشار آورده شود که این کار را متوقف کند واگر پیشنهاد شبکه معابر طرح تفصیلی با درختان تداخل دارد ، طرح پیشنهادی بدهد تا برای حفظ درختان در کمیسیون ماده ۵ راهکار بهتری ارایه شود .

    نگرانی بابت از بین رفتن یک باغ در ازنانگرانی بابت از بین رفتن یک باغ در ازنا

     



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *