جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۳:۰۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 5246
  • نمایشگاه
    نمایشگاه

    همایش و نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی برگزار می‌شود

    برزن نیوز: سید علیرضا موسوی اظهار کرد: این همایش و نمایشگاه از اول تا سوم اسفندماه با هدف ارایه آخرین یافته‌های علمی و معرفی پروژه‌های شهرداری های موفق در عرصه مدیریت شهری، در بندرعباس برگزار می‌شود.

    وی با اشاره به حضور شهرداری کرج در این نمایشگاه ادامه داد: شهرداری کرج با حضور در این نمایشگاه، بخشی از دستاوردهای خود در عرصه مدیریت شهری را معرفی خواهد کرد.

    وی با اشاره به بخشی از برنامه‌های این همایش و نمایشگاه سه روزه ابراز کرد: برگزاری همایش شهر ایده آل، نشست شهرداران مراکز استان های کشور، برگزاری نشست های تخصصی و برگزاری نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی بخشی از برنامه های این رویداد هستند.

    این مسئول با تاکید بر محورهای اصلی معرفی پروژه برای شرکت در این نمایشگاه توضیح داد: خدمات شهری، گردشگری و عمران شهری، IT و هوشمند سازی، حمل و نقل عمومی ، فرهنگی- اجتماعی و پروژه های خاص از محورهای اصلی معرفی پروژه توسط شهرداری‌ها هستند.

    موسوی گفت: چهارچوب انتخاب پروژه های واجد شرایط توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مشخص شده است.

    همچنین به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مطابق این شیوه نامه در این رویداد،‌ نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی،‌ همایش شهر ایده‌آل، نشست‌های تخصصی و دوره های آموزشی تخصصی ویژه شهرداران و کارکنان شهرداری ها برگزار می شود.

    با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در خصوص برپایی نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی، پروژه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که واجد شرایط عمومی و اختصاصی اعلامی توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ‌باشد، می توانند در این نمایشگاه ارائه شوند.

    محورهای اصلی معرفی پروژه برای حضور در نمایشگاه عبارتند از: “خدمات شهری”،” گردشگری و عمران شهری”، “فناوری اطلاعات و هوشمند سازی”، “حمل و نقل عمومی”، “فرهنگی اجتماعی” و “پروژه‌های خاص(با ویژگی های منحصر بفرد) ” و فرایند برگزاری نمایشگاه در این شیوه نامه تشریح شده است.

    همچنین چارچوب انتخاب پروژه های برتر (شایسته تقدیر) شهرداری ها برای ارائه دراین نمایشگاه و ویژگی های عمومی و اختصاصی آنها نیز اعلام شده است.

    لازم بذکر است پروژه های برتر(شایسته تقدیر) در حوزه دهیاری ها براساس شیوه نامه ای که شاخص های عمومی و اختصاصی پروژه ها در آن لحاظ شده است متعاقباً از سوی حوزه امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال خواهد شد.

    همچنین مطابق برنامه ریزی های به عمل آمده، همایش شهر ایده‌ال با محوریت مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور روز یکم اسفند ماه سال جاری در شهر بندرعباس برگزار می شود که جزئیات برگزاری آن متعاقباً توسط این مرکز اطلاع رسانی خواهد شد.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *