سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲:۵۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 8644
  • همزیستی اجتماعی شهروندان در طرح جدید آمستردام
    همزیستی اجتماعی شهروندان در طرح جدید آمستردام

    همزیستی اجتماعی شهروندان در طرح جدید آمستردام

    منطقه مسکونی جدید که در غرب آمستردام و درست در نزدیکی پارک آبی معروف شهر واقع شده است، تعداد حدود ۷۵۰ واحد مسکونی را در برخواهد گرفت.

    از آنجایی که آمستردام هرسال میزبان مهاجران بسیاری از جمله دانشجویان از سراسر جهان است، بنابراین نیاز روز افزونی به خانه‌های مقرون به صرفه برای اجاره و خرید وجود دارد. در شهر آمستردام تنها ساخت خانه مطرح نیست بلکه نمای ظاهری و همچنین تناسب آن با ریخت شهر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

    علاوه بر این، جلوگیری از انزوای اجتماعی شهروندان نیز در احداث ساختمان های جدید مد نظر قرار گرفته شده است. خانه‌های پروژه شهری جدید آمستردام از نظر اندازه با هم متفاوت خواهد بود و به همین دلیل با قیمت‌ها و امکانات متفاوت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. معماران در نظر دارند با الهام از پارک آبی شهر و به منظور فراهم آوردن پایداری شهری، تمام ساختمان‌های مسکونی را در در پوشش سبز گیاهی محصور کنند.

    منطقه مسکونی جدید که Westerpark West نام گرفته است، فضایی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع را در بر خواهد گرفت و از ۱۲ ساختمان و در مجموع از ۷۵۰ واحد مسکونی تشکیل خواهد شد. معماران تلاش کرده‌اند در طراحی خود، از طریق گسترش چشم‌اندازهای Westerpark و مرتبط کردن ساختمان‌های مسکونی با خیابان‌های اطراف، این منطقه مسکونی را با شهر پیوند دهند.

    بسیاری از فضاهای تعبیه شده در اطراف سازه‌ها نیز باعث راه یافتن ساختمان‌ها به یکدیگر و افزایش تعاملات اجتماعی بین ساکنان خواهد شد. علاوه‌براین، مردم می‌توانند در بالکن‌های مشترک و پشت‌بام‌های سبز دور هم جمع شوند و در این مکان‌ها به بحث و گفتگو در خصوص مشکلات مشترک خود در ساختمان‌ها بپردازند.

    ساختمان‌های Westerpark West با در نظر گرفتن اصول پایداری طراحی شده است چرا که در راستای حمایت از مصرف بهینه انرژی، قوانین ساختمان سازی با سختگیری بیشتری تدوین می‌شود. به این ترتیب و بر اساس اصل پایداری شهری، پوشش سبز گیاهی این بنا باعث عایق‌سازی سازه‌ها در مقابل گرما و سرمای هوا خواهد شد.

    پنجره‌های بزرگ تعبیه شده روی دیوارهای هر واحد باعث هدایت نور طبیعی به داخل ساختمان‌ها می‌شود و پنل‌های خورشیدی نصب شده در پشت‌بام‌ها انرژی مورد نیاز ساکنان را تامین خواهد کرد. علاوه براین، ساکنان از امکانات مختلفی نظیر فضاهای پذیرایی، یک مهد کودک و سه پارکینگ زیرزمینی برخوردار خواهند بود. به این ترتیب امکان “همزیستی اجتماعی شهروندان” در محیطی با چرخه بهینه انرژی فراهم می‎‌شود.

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    پیش‌بینی قیمت مسکن در سال جدید؛ منتظر گرانی باشیم؟

    پیش‌بینی قیمت مسکن در سال جدید؛ منتظر گرانی باشیم؟

    بعضی از کارشناسان حوزه املاک معتقدند که در فصل پایانی سال ۱۴۰۲، بازار مسکن و آپارتمان حرکت نسبی‌ای را تجربه کرده است. با این حال، اکنون با توجه به فاصله‌گرفتن بازار از رکود چندماهه، آیا ورود به بازار مسکن به عنوان زمان مناسب محسوب می‌شود؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *