چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۴۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 12702
  • همکاری دوجانبه مدیریت بحران شهر تهران و مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی
    همکاری دوجانبه مدیریت بحران شهر تهران و مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی

    همکاری دوجانبه مدیریت بحران شهر تهران و مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی

    روز یکشنبه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی در نشست بررسی همکاری های دوجانبه با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به ظرفیت هر دو مجموعه در زمینه زیرساخت ها و داده های مرتبط با حوزه مدیریت بحران زمینه همکاری های دو جانبه در قالب یک تفاهم نامه اجرا خواهد شد.

    وی با بیان اینکه جلسات مستمر و همکاری های خوبی در زمینه های مختلف  با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی داریم گفت: در اجرای طرح بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان ها که از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران آماده شده بیشترین همکاری را با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی داشته ایم و امیدواریم با سازو کاری که در شهرداری اجرا و عملیاتی می شود مردم بتوانند با کسب مجوز بهسازی نسبی لرزه ای نسبت به بهسازی ساختمان خود اقدام نمایند تا آسیب های احتمالی در زمان زلزله کاهش یابد.

    رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اعلام آمادگی در خصوص تبادل داده ها و اطلاعات شتابنگارهای دو مجموعه گفت: اعتقاد ما این است که تبادل داده ها و اطلاعات بین سازمان های تخصصی باید آزاد باشد و همه دستگاه های دخیل در حوزه مدیریت بحران بتوانند داده های شتاب نگاری و لرزه نگاری را استفاده کنند و چنانچه پروتکل دقیق و سازو کار قانونی آن مشخص شود ما نیز از آن استقبال، و زیر ساخت های تبادل اطلاعات را فراهم می کنیم.

    همچنین رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در این نشست گفت:  این مرکز به طور خاص در زمینه شتاب نگاری مسئولیت قانونی دارد و در مجموع داده های بسیار ارزشمندی در اختیار دارد که هم از بعد تحقیقاتی و هم عملیاتی بسیار موثر خواهد بود.

    محمد شکرچی زاده افزود: از آنجا که این مرکز عملیاتی نیست در زمان زلزله، داده ها را می تواند در اختیار سازمان های تخصصی و سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران قرار دهد.

    وی تاکید کرد: مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی یک هزار و ۲۰۰ دستگاه شتاب نگاری در اختیار دارد که در حال بروز رسانی و تقویت و برخط کردن آنها است.

    رییس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در این نشست با بیان اینکه در دو حوزه شناسایی حریم گسل ها و مطالعات فرونشست زمین در تهران مدیون اقدامات ارزشمند سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هستیم گفت: ریشه اصلی این اقدامات در این سازمان بود و خوشبختانه ترویج این حرکت در کشور در حال نهادینه شدن است.

    علی بیت الهی افزود: در خصوص شناسایی پدیده فروریزش ها نیز جلسات مختلفی با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد و نتایج آن به شورای عالی شهرسازی و معماری ارائه شده است که در همین خصوص بهره گیری از  نقشه قنوات تهیه شده توسط سازمان مدیریت بحران شهر تهران بسیار کارگشا بود.

    ایسنا



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *