جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۱۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 12584
  • افزایش چشم گیر ایمنی شهر‌ها با هوشمندسازی در شهرسازی
    «حکمروایی هوشمند» مهمترین شاخصه شهر هوشمند

    هوشمندسازی شهری تهران نمایشی نیست

    خانم بهاره آروین، در آیین رونمایی از ۱۰ پروژه هوشمندسازی شهرداری تهران گفت: سامانه تهران من که در جشنواره وب و سامانه رتبه نخست را کسب کرده سبب شده است تا دسترسی شهروندان به خدماتی که شهرداری ارایه می‌کند، آسان و همه خدمات یکجا و از یک درگاه واحد ارایه شود.
    وی ادامه داد:طرح‌های «تهران هوشمند» بسیار زیاد هستند؛ اما تمرکز بر پروژه‌هایی گذاشته شده است که در همین مدت کوتاه باقی مانده به ثمر بنشیند. آنچه که امروز رونمایی می‌شود نتیجه پیگیری و تلاش شهرداری تهران است و امیدوارم این ثمره به حوزه مربوط با شهروندان هم برسد.
    آروین افزود: نمونه پروژه‌ای که پس از ۱۲ سال از عمرش در دوره مدیریت جدید شهری ارتقا پیدا کرد، سامانه ۱۳۷ است که تا چند سال قبل به صورت تلفنی شهروندان پیام خود را ثبت می‌کرد؛ اما حالا در دوره مدیریت جدید شهری ارتقا پیدا کرد تا دسترسی شهروندان به همه خدمات شهرداری آسان شود. از طرف دیگر شهرداری تهران در ارایه خدمات الکترونیک خود، انحصارگر نبوده امکان استفاده از خدماتش در سایر نرم افزار‌ها را هم فراهم کرده است.

    شهامت شهرداری تهران در استفاده از فناوری‌ها نو و پیچیده

    محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران هم در آیین رونمایی از طرح‌های هوشمند شهرداری تهران، متولیان اصلی هوشمندسازی شهر را روسای سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران عنوان و توضیحاتی درباره مسیره طی شده هوشمندسازی شهر ارایه کرد.
    وی بااشاره به ساختارمند بودن برنامه تهران هوشمند افزود: این برنامه بر اساس یک ساختار پیش رفته است و هم شورای سیاستگذاری تهران هوشمند و هم مدیران شهرداری تاکید کرده
    اند که تمام پروژ‌ها متولی، هدف و شناسنامه داشته باشد. البته ممکن است در زمانبندی‌های افتتاح و رونمایی از پروژه‌ها به دلایلی تاخیر ایجاد شود؛ اما مسیر رو به جلو به ویژه امسال هم به دلیل کرونا و هم تاکیدات مدیریت شهری و اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه هوشمندسازی در اولویت است، مسیر هوشمندسازی شتاب بیشتری گرفته است.
    فرجود ادامه داد: نکته دوم برنامه تهران هوشمند، این است که برنامه محور بودن، زیرساخت همه کار‌ها قرار گرفته است.
    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به سامانه تهران من اشاره کرد و افزود: شهرداری تهران در مسیر هوشمندسازی سعی کرده است یک طرفه عمل نکند و به دنبال دریافت بازخورد‌ها از شهروندان چه مثبت و چه منفی بوده است و از بازخورد‌ها ترسی نداشته که عیب شهرداری را بگیرند؛ درواقع سعی شد، شهرداری در معرض قضاوت قرار بگیرد. مانند ۱۳۷ که شهرداری از شهروندان می‌خواهد تا با بارگذاری عکس و فیلم در بخش ۱۳۷ سامانه تهران من، مسایل و مشکلات خود را مطرح کنند.
    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران همچنین از رتبه نخست سامانه تهران در جشنواره وب و موبایل ایران که بزرگترین رقابت در حوزه وب و سامانه است، خبر داد و گفت: «تهران من» در بخش سازمان‌ها و موسسات دولتی هم از دید مردمی و هم کارشناسان رتبه نخست را در بین سامانه‌ها کسب کرد که نشان دهنده مورد توجه قرار گرفتن سامانه از دید مردم و خبرگان حوزه دیجیتال بوده است.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *