شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۵۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 4315
  • چهار ابرچالش شهر تهران
    چهار ابرچالش شهر تهران

    واکنش شورای شهر به برنامه‌های تقوی نژاد

    سید کامل تقوی‌نژاد برنامه‌های خود را در صحن شورای شهر ارائه کرد و پس از آن اعضای شورای شهر به بیان نکته‌نظرات خود پرداختند.

    مجید فراهانی پس از استماع برنامه‌های تقوی‌نژاد با بیان این‌که شما در سازمان امور مالیاتی بودید و این سازمان نیز شباهت‌هایی با شهرداری تهران دارد، اظهار کرد: مبارزه با فساد در شهرداری تهران بسیار مهم است و شما نیز آن را یکی از برنامه‌های خود معرفی کردید، اما راهکار شما چیست؟

    وی افزود: امسال پنج تا هشت هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت و برایم جای سوال است که راهکار شما برای ایجاد درآمدها چه خواهد بود؟

    در ادامه احمد مسجدجامعی با انتقاد از روال برگزاری جلسات انتخاب شهردار، گفت: قبلا روال این بود که کاندیدا برنامه بدهند، اما حالا برای انتخاب‌مان هیچ اتفاقی نیفتاده، در صورتی که انتخاب شهردار یکی از مهم‌ترین عملکردهای شورا است و حالا همه کاندیدا در یک روز برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند و کتابچه برنامه را در صحن شورا توزیع می‌کنند و حالا چگونه می‌شود با کار تخصصی شهردار را انتخاب کرد؟

    وی با بیان اینکه تقوی‌نژاد در برنامه‌های خود عنوان کرد که ساخت‌وساز کلید رونق در زمان تحریم است، اظهارکرد: با این حال ما با واحدهای خالی زیادی در تهران روبه‌رو هستیم و در شرایط فعلی ساخت‌وساز راهکار عملی نیست و با این‌که رویکرد و تجربه شما به کار شهر می‌آید، اما جنس و ذات شهرداری تنها مسائل مالی نیست.

    در ادامه مرتضی الویری با بیان این‌که در پاکدستی شما در امور مالی اذعان دارم و همگان می‌دانند که شما در مسائل مالی به چه میزان اشراف دارید، گفت: اما در زمینه‌ مدیریت شهری که با موضوعات زیادی مواجه است شما چه برنامه‌ای دارید؟

    وی با بیان این که شما گفتید که هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح می‌کنید، اما امیدوارم اشتباه شنیده باشم؛ چرا که این افتتاح‌ها با شرایط فعلی عملی نیست، گفت: شما آن طرف میز بودید و می‌خواهید بیایید این طرف میز، در حالی که چندین لایحه و ماده تاثیرگذار بر کاهش درآمدهای شهرداری با نظارت شما نگاشته شده است و حالا چرا دیدگاهتان ۱۸۰ درجه تغییر کرده است.

    در ادامه محمود میرلوحی نیز با بیان اینکه نجفی رییس سازمان برنامه‌ریزی بود و نتوانست تغییری در ساختار مالی و منابع شهرداری ایجاد کند، اظهار کرد: ۵۶ هزار میلیارد تومان بدهی داریم و اگر روند گذشته ادامه یابد میزان بدهی از ۶۰ هزار میلیارد تومان نیز می‌گذرد و چطور می‌خواهید بدهی شهرداری را که به نظر می‌آید تا آخر دوره مدیریت به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد را مدیریت کنید.

    در ادامه حسن رسولی با بیان این که شهرداری تهران سازمانی فربه و دارای مشکلات زیادی است، گفت: باید کوچک‌سازی شهرداری تهران را در دستور کار قرار دهیم و شما چقدر مرد این میدان هستید؟ چقدر آماده هستید که تهمت بشنوید؟ چرا که جراحی سنگینی در پیش است و درد دارد.

    در ادامه شهربانو امانی نیز با بیان اینکه شهردار قبلی یک برنامه در برج میلاد برگزار کرد و آن برنامه تبدیل به بحران شد، اظهار کرد: ما با شهری روبه‌رو هستیم که با یک بنر بهم می‌ریزد و حالا شما چگونه می‌خواهید مشکلات را حل کنید.

    به گزارش ایسنا، سید کامل تقوی‌نژاد در پاسخ به سوالات اعضاء گفت: شعار من در سازمان امور مالیاتی مبارزه هوشمند با فساد بود و قطعا بازرسی‌ها ادامه خواهد داشت، اما به نظرم برخوردهای نرم‌افزاری بر برخوردهای سخت‌افزاری اولویت دارد.

    وی با بیان این‌که من به همه حوزه‌های شهر تهران اشراف دارم، اما معتقدم اگر منابع مالی وجود نداشته باشد حتی بهترین پروژه‌ها نیز محقق نمی شود، اظهار کرد: جای سوال است که چرا شما نتوانستید از فرصت فاینانس و اوراق مشارکت استفاده کنید؟ غیر از این‌ است که پشتوانه‌ای وجود نداشت و حالا تاکید من بر بحث مالی به دلیل پشتوانه بودن مسائل مالی است.

    تقوی‌نژاد با بیان این‌که تبدیل سهم ۷۰ درصدی شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده به ۸۵ درصد پیشنهاد بنده بود و من در کنار شهردار تهران پابه‌پا در مجلس شورای اسلامی فعال بودم، ادامه داد: من برای افزایش سهم شهرداری‌ها، تامین آسایش و مطالبات مردم با صدای بلند و شجاعانه مسائل را بیان می‌کنم.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *