سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 12188
  • واگذاری پساب تهران به شهرداری از سال آینده
    واگذاری پساب تهران به شهرداری از سال آینده

    واگذاری پساب تهران به شهرداری از سال آینده

    به گزارش برزن نیوز از وزارت نیرو (پاون)، خانم مینا رفعتی افزود: این اقدام در چارچوب عملیاتی‌شدن تفاهم‌نامه جامع سازوکار تامین پایدار آب فضای سبز تهران میان وزارت نیرو و شهرداری تهران انجام خواهد شد که علاوه بر جبران مخاطرات ناشی از کاهش بارندگی، اثر بسیار زیادی در حفاظت از ذخایر آب زیرزمینی دارد.

    وی گفت: نخستین نشست کارگروه کارشناسی تفاهم‌نامه با مشارکت نمایندگان شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شرکت فاضلاب تهران تشکیل شد و در مرحله نخست، مراحل واگذاری پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به شهرداری بر اساس مدل‌های اقتصادی و مالی در دستور کار قرار گرفت.

    رفعتی ادامه داد: این تصفیه‌خانه‌ها شامل تصفیه‌خانه‌های جنوب تهران، غرب تهران (فیروز بهرام)، شهرک شهید محلاتی، زرگنده، صاحبقرانیه، قیطریه، اکباتان و شهرک غرب است.

    مدیر دفتر تجهیزات و منابع مالی شرکت فاضلاب تهران، با بیان اینکه لزوم تایید تعرفه پساب در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سال ۱۴۰۰ امکان جایگزینی دست‌کم ۴۰ میلیون متر مکعب از رواناب‌ها و آب‌های سطحی با استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب محقق خواهد شد.

    در گام‌های بعدی اجرایی‌شدن این تفاهم‌نامه مقرر شده است پساب ۱۷ تصفیه‌خانه شهر تهران، شامل تصفیه‌خانه‌های در دست بهره‌برداری و پیش‌بینی‌شده در طرح جامع به شهرداری تهران تحویل داده شود که در این صورت میزان پساب تحویلی به شهرداری تا سال افق طرح (سال ۱۴۱۰) به میزان ۱۴۵ میلیون مترمکعب در سال بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل تصفیه‌خانه‌ها افزایش خواهد یافت.



    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *