جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۳:۳۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 12679
  • وجود اشکالات اساسی در طرح جامع مدیریت شهری
    وجود اشکالات اساسی در طرح جامع مدیریت شهری

    وجود اشکالات اساسی در طرح جامع مدیریت شهری

    جبار کوچکی نژاد شامگاه جمعه در جلسه بررسی وضعیت مدیریتی رشت با اشاره به اینکه شورای عالی استان‌ها، قوه قضائیه و دولت سه مرجعی هستند که می‌توانند لوایح را به مجلس تقدیم کنند، اظهار کرد: طرح جامع مدیریت شهری چند بار به مجلس تقدیم شده ولی به دلیل گستردگی موضوع و تحت تأثیر قرار گرفتن چندین وزارتخانه باید لایحه این طرح از سوی دولت به مجلس ارائه شود.
    وی با بیان اینکه این لایحه زمینه‌های لازم را برای رسیدن به مدیریت واحد شهری فراهم منی سازد، افزود: با توجه به اشکالات اساسی در طرح ارائه شده احتمال عدم رأی به این طرح در مجلس وجود داشته و نیازمند تحول ساختاری است.
    کوچکی نژاد با اشاره به اینکه در قانون به صراحت برای مدیریت واحد شهری به دولت تاکید شده است، تصریح کرد: مجلس منتظر ارائه لایحه طرح جامع مدیریت شهری از سوی دولت است و در این مسیر قطعاً دولت را همراهی می‌کند اما دستگاه خدمات رسان هم باید در این مسیر کمک حال باشند.
    وی با بیان اینکه کشور در زمینه مدیریت شهری مشکل دارد، اظهار کرد: متأسفانه به وضوح اشکالات اساسی در شوراهای اسلامی وجود دارد که باعث به وجود آمدن آسیب جدی به مدیریت شهری شده و مجلس شورای اسلامی مصمم است برای رفع این مشکل حدود شوراها را مشخص کند.
    نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه عزل و نصب شهرداران از سوی اعضای شورای اسلامی شهر نیازمند ضوابط است، افزود: در صورت واگذاری خدمات شهری آب برق و گاز به شهرداری‌ها علاوه بر ارائه خدمات بهتر، مردم نیز رضایتمندی بیشتری خواهند داشت.
    کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه قانون تشکیل شهرداری‌ها نیاز به بازنگری اساسی دارد، ادامه داد: شهرداری رشت بیش از ۸۰ میلیارد تومان ارزش افزوده دریافت می‌کند و ناتوانی شهرداری در استفاده از این منابع ضعف بزرگی است.
    وی با بیان اینکه مجلس یازدهم با همراهی دولت لایحه طرح جامع مدیریت شهری را به صحن می‌آورد، گفت: منابع شهرداری رشت خوب است ولی به دلیل عملکرد ضعیف شورای اسلامی رشت و عدم پیگیری شهردار نتیجه لازم حاصل نشده است.
    نماینده رشت و خمام در مجلس ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر رشت در انتخاب و عزل شهردار باید عملکرد اجرایی افراد را مدنظر قرار دهند.

    مهر



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *