شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۵۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 7189
  • صدور سند مالکیت برای خانه‌های محلات کم‌برخوردار
    صدور سند مالکیت برای خانه‌های محلات کم‌برخوردار

    وجود ۷۵۰ پروژه نیمه‌تمام بازآفرینی شهری

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۷۵۰پروژه نیمه تمام در حوزه بازآفرینی شهری در کشور داریم، گفت: تنها راه‌حل پیش رو، حضور و مشارکت مردم در اجرای طرح‌ها در کنار ارایه مشوق‌های دولت است تا برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار به توفیق برسد.

    سید محمد پژمان افزود: تخفیف ۱۰۰ درصدی در صدور پروانه‌ها، تسهیلات ارزان قیمت و تخفیف‌های سازمان نظام مهندسی از اقدامات مثبتی بوده که برای اجرای بازآفرینی شهری محقق شده است. او از برداشت ۳۷۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای شرکت بازآفرینی شهری خبر داد و تصریح کرد: ۲۲۰۰ میلیارد تومان از این رقم با کمک و افزوده شدن منابع بانک‌ها در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود. باقیمانده این مبلغ نیز در قالب ۱۵۸۰ پروژه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن و طرح اقدام مشترک هزینه می‌شود. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان مجموع بودجه‌ای است که در حوزه اجرای پروژه‌ها به منظور تکمیل ۷۵۰پروژه نیمه‌تمام هزینه خواهد شد. پژمان با تاکید بر کارشناسی ضعف‌های موجود در بازآفرینی شهری اظهار کرد: بافت‌های فرسوده زمانی کانون اصلی شهرها بوده‌اند، اما متناسب با تغییرات روز پیش نرفته‌اند و معابر محدود و باریک در بافت‌های مختلف پاسخگوی شرایط زندگی امروز نیست، همچنین به منظور کمبود سرانه‌های خدماتی در این مناطق شهرداری‌ها و دولت باید عرصه‌های مناسبی از این محدوده‌ها را برای اینگونه خدمات در اختیار بگیرند. او با یادآوری اینکه تاکنون نگاه به بافت‌های فرسوده مانند سایر مناطق بوده که منطقی نیست، افزود: شرایط پیش رو می‌طلبد هزینه‌های اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار را کاهش دهیم.



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *