پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 9645
  • ورود نخستین دستگاه زباله سوز به کشور
    آیا آرادکوه حذف می شود/ نجات زباله با توسعه مراکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری

    ورود نخستین دستگاه زباله سوز به کشور

    زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در خصوص اهدای دستگاه زباله سوز توسط کشور چین به تهران بیان کرد: امروز دستگاه زباله سوز از طریق بندر عباس به کشور وارد شده و در اختیار مدیریت شهری تهران قرار خواهد گرفت.

    وی ادامه داد: چنانچه این دستگاه زباله سوز در اختیار استان‌های دیگر قرار گیرد تخلف انجام شده و از بی توجهی به حقوق شهروندان تهرانی حکایت می‌کند زیرا تهران مانند اهواز از استان‌های قرمز به لحاظ شیوع کرونا محسوب می‌شود و این دستگاه هدیه شهرداری پکن به شهرداری تهران است.

    عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد:  جانمایی دستگاه زباله سوز در آرادکوه تهران خواهد بود، در صورتی که استان‌های دیگر به دستگاه زباله سوز نیاز داشته باشند باید  را از طریق مبادی مربوطه درخواست خود را به کشور چین اعلام کنند.

    نژادبهرام در ارتباط با ارزش مالی این دستگاه زباله سوز اظهار داشت: ارزش مالی دستگاه اهمیتی ندارد زیرا کارکرد و نقش آن مهم است، از سویی اهدای این دستگاه زباله سوزتوسط شهرداری پکن به تهران از دیپلماسی شهری میان دو کشور حکایت دارد.

    وی در پایان تصریح کرد: نماینده‌های شهرداری تهران مانند سازمان پسماند برای دریافت این دستگاه در بندرعباس حاضر هستند، رایزنی‌های طرف چینی و سفارت ایران در زمینه این دستگاه در چین نشان می‌دهد که دستگاه زباله‌سوز فقط برای تهران ارسال شده است.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *