جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۵۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 5586
  • وظیفه ما در برابر «وظیفه شهروندی»
    وظیفه ما در برابر «وظیفه شهروندی»

    وظیفه ما در برابر «وظیفه شهروندی»

    با اینکه این روزها حال و هوای جیب مردم زیاد مساعد نیست، با این وجود شهرهای مختلف آذربایجان به ویژه کلانشهر تبریز رنگ و بویی دیگر به  خود گرفته  است؛ هوای لطیف بهاری در کنار گل های کاشته شده توسط شهرداری تبریز جلوه و لطافت خاصی را به شهر بخشیده است. همین دیروز در حال رانندگی در کمربندی (آزادی) بودم که دیدم کارگران زحمتکش در حال رنگ آمیزی نرده ها و جدول های کنار خیابان ها هستند. و مجموع این تلاش های شهرداری در کنار رعایت وظیفه شهروندی ماست که شهری تمیز و مردمانی با نشاط را باعث خواهد شد. اما به راستی تا چه میزان «وظیفه شهروندی» خود را به جای می آوریم؟

    این بهار دلپذیر

    سالی که گذشت سختی‌های فراوانی به همراه داشت و یادآوری آن‌ها جز تلخی و مرارت چیزی نصیبمان نخواهد کرد، اما باید گذر کرد از این مشکلات و مسائل، همچنان که فصل ها از پی هم می گذرند. بهار هم متوجه این موضوع شده است و به نظر من امسال زیباتر از هر سال دیگری لااقل در همین کلانشهر خودمان فریبایی می کند. با این که فروردین سال ۹۸ هم تمام شد اما این روزها به محض اینکه قدم در خیابان می گذاریم بوی سال جدید را همچنان حس می کنیم. این تغییر از چهره انسان هایی که در اطرافمان می گذرند تا دلپذیرتر شدن هوا قابل لمس است.

    شور شهر

    کارگران شریف و زحمت کش شهرداری به رغم تحمل شغل سخت و کم درآمد خود برای تغییرات شهر از جان و دل مایه می گذارند. از چندی پیش  پاکسازی و شستشوی معابر، رنگ آمیزی جدول ها، تنظیف خیابان ها، بازسازی و ترمیم پل های عابر پیاده آغاز شده است. به رسم سال های گذشته گلکاری میادین و معابر شهر و به ویژه پارک شاه گلی در دستور کار شهرداری قرار دارد و این ها اولین نو رسیده های بهار امسال هستند که مهمان خیابان ها می شوند.

    اما وظیفه ما چیست؟

    خلاصه اینکه دیدن فضای شهری که زیبا شده و یا در حال آماده سازی برای استقبال از بهار است به راستی که می تواند به انسان انرژی دهد. به همان مقدار که دیدن شهری آشفته و کثیف  خلق آدمی را تنگ می کند. حال که طبیعت و انسان ها دست  به دست هم  داده اند تا شور و حال بهار را تقدیم ما کنند شایسته است ما هم  رسم معرفت  به جای آوریم و از شهر، تمیزی و آبادی آن حفاظت و حمایت کنیم. قدردان  زحمات کارکنان شهرداری باشیم. نباید غافل بمانیم که شهر محل زندگی مان هم مانند خانه هامان نیاز به تغییر و زیباسازی دارد پس با همیاری هم  به مدد شهرداری ها آمده و از این مهم غافل نمانیم.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *