جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۱۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 7309
  • وین برای دومین سال پیاپی، سرزنده ترین شهر جهان شناخته شد!​​​​​​​
    وین برای دومین سال پیاپی، سرزنده ترین شهر جهان شناخته شد!​​​​​​​

    وین برای دومین سال پیاپی، سرزنده ترین شهر جهان شناخته شد!​​​​​​​

    وین با خیالی آسوده در صدر رده بندی سرزنده ترین شهر دنیا در واحد هوش اقتصادی (EIU) جای گرفته است. پایتخت اتریش برای دومین سال پیاپی با قرار دادن ملبورن در جایگاه دوم همچنان در صدر قرار دارد. اگرچه ملبورن تا سال ۲۰۰۸ به مدت ۷سال این جایگاه را در اختیار داشت، اما وین آمده که در صدر بماند.
    برای رسیدن به چنین نتیجه ای EIU سی عامل را در ۵ گروه بررسی می نماید که شامل ثبات، سلامت عمومی، فرهنگ و محیط زیست، تحصیلات و زیرساختارهاست. وین در ۴ دسته از ۵ دسته موجود، امتیاز ۱۰۰ را کسب کرده است و در بخش فرهنگ و محیط زیست امتیاز او ۹۶.۳% است.
    پس از وین، ملبورن، سیدنی، اوساکا، کلگری، ونکوور، تورنتو، توکیو، کپنهاگ و آدلاید قرار دارند. درحالی که اروپای غربی سردمدار این رتبه بندی است، استرالیا و کانادا نیز خیلی از این رتبه بندی دور نشده اند.
    دمشق در سوریه نیز برای دومین سال در رتبه آخر قرار دارد. لاگوس در نیجریه، داکا در بنگلادش، تریپولی در لیبی و کراچی در پاکستان به عنوان ۱۰کشور دارای کمترین سرزندگی شناخته شده اند.
    منبع: لست سکند



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *