سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۶:۲۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 8196
  • برگ های پائیز پارک فدک

    پائیز در پارک فدک شرق تهران

    برزن نیوز: دوشنبه شب پس از مدتها و به مناسبت هوای پاک تهران برای ورزش به پارک فدک (محله نارمک تهران) رفتم. مثل همیشه از ورودی شمالی خیابان گلستان وارد شدم و همان ابتدا صحنه بسیار جالبی دیدم که گفتم شاید بد نباشد با شما هم درمیان بگذارم.

    شمالی ترین مسیر پیاده پارک(مجاور خیابان جعفری)، از ابتدا تا انتها، پوشیده شده بود از برگ های خزان دیده ی چنار، که ظاهرا از پای درختان سر به فلک کشیده ی خود پارک جمع آوری و در آنجا پخش شده بود. قبلا هم متوجه شده بودم که در سطح شهر-احتمالا به عمد- برگ های ریخته ی درختان از سطح پیاده روها و معابر، جمع آوری نشده و مناظر زیبایی بوجود آورده بود. بنری که بر روی این بخش نصب شده بود و از مردم دعوت می کرد زیبایی های پاییز را ببینند، نشان می داد که فکری هم پشت این اقدام جالب بوده است. هرچند که روز قبل، لیز خوردن لاستیک روی برگ های خیس را هم تجربه کرده بودم! اما از دیدن این صحنه بسیار هیجان زده شددم و البته متعجب، که چرا چنین مسیر زیبایی خلوت مانده و هیچ کس از آن عبور نمی کند! وقتی جلوتر رفتم دلیل این مسئله مشخص شد:

    اول آن که این مسیر دورترین قسمت پیاده رو شمالی پارک از چراغ های روشنایی است که بیشتر بر مرکز پارک متمرکز شده اند؛ روشنایی خیابان مجاور هم، برای خود این خیابان کم است چه رسد که این مسیر را هم روشن کند! علاوه بر این خود برگ ها هم که کمی خیس بود، تیره تر به نظر می آمد و به همین دلایل، متاسفانه در آن تاریکی از همه رنگ و لعاب نارنجی و قرمزی که از برگ ها انتظار می رفت، خبری نبود.

    دوم این که حجم برگ های جمع آوری شده به حدی بود که تقریبا ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر از سطح پیاده رو بالاتر آمده و به راحتی پای عابر در آن فرو می رفت. به این ترتیب ازسویی احساس خش خش برگ ها زیر پا، به گیر کردن پا در انبوه برگ ها (بخصوص وقتی خیس هم هستند) تبدیل و از سویی کفش و شلوار عابر خاکی و کثیف می شود.

    همین دو نکته ساده باعث شد که آن شب مثل بقیه، عطای راه رفتن از این مسیر را به لقایش ببخشم. اما در مقابل، صبح روز بعد نتوانستم از عکس گرفتن و راه رفتن در آن بگذرم و برای همین، راهم را به محل کارم، کمی دورتر و دیرتر کردم.

    امیدوارم با توجه به همین نکته های کوچک، چنان کارهای زیبایی -که به ظاهر ساده اما حتما تاثیر گذار هستند- در شهرمان بیشتر دیده شوند. در شهری که همه، هزار و یک بهانه برای ناراحتی دارند، حتی اگر حال و روز یک نفر با دیدن چنین منظره ای خوب شده باشد، باید از بانیان و مجریانش قدردانی کرد.

    گزارش از: مرتضی حیدریان نجفی

     



    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *