پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۰۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 14931
  • پاوه ظرفیت تبدیل شدن به پایلوت کشوری در گردشگری را دارد
    پاوه ظرفیت تبدیل شدن به پایلوت کشوری در گردشگری را دارد

    پاوه ظرفیت تبدیل شدن به پایلوت کشوری در گردشگری را دارد

    «جواد واحدی» عصر پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان مرزی پاوه، افزود: خوشبختانه در امر خانه مسافرهای مجوز دارو بومگردی ها در پاوه استانداردها رعایت شده است.

    وی افزود: ما در کشور جاذبه‌های انحصاری برای جذب گردشگران بین المللی داریم و پاوه یکی از آنهاست، پس باید فعالیت کنیم تا زیرساخت‌های این منطقه آماده شوند.

    معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: هم در حوزه میراث فرهنگی و هم گردشگری زیرساخت‌ها، استان کرمانشاه چندان آماده نیست.

    وی اضافه کرد: جایی خوشحالی دارد که گردشگران منطقه مطلوب خود را کشف کرده اند و هم اکنون برابر اطلاعی که به بنده داده اند صد درصد واحدهای بوم گردی و خانه مسافر شهرستان پاوه گردشگر پذیرش کرده‌اند.

    واحدی عنوان کرد: در دیداری که با ماموستا ملا «قادر قادری» امام جمعه پاوه داشتم، وی باظرافت و موشکافانه مسایل مربوط به گردشگری و ظرفیت های گردشگری این شهرستان را برشمرد که این امر برای اینجانب بسیار جالب بود و ما بر آنیم این ظرفیت‌ها را عملیاتی کنیم.

    وی در پایان گفت: در امر برندسازی و بازاریابی و بسته‌بندی شایسته صنایع دستی متنوع پاوه، کار چندانی صورت نگرفته که باید به سرعت وارد این حوزه شد.

    شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

    هورامان یا اورامان نام منطقه‌ای تاریخی با بافت پلکانی و آداب و رسوم بسیار خاص است که بخش‌هایی از شهرستان‌های سروآباد، سنندج و کامیاران در استان کردستان و شهرستان‌های پاوه، جوانرود، نودشه و نوسود در استان کرمانشاه را شامل می‌شود.

    واژه هورامان یا اورامان از ۲ بخش هورا به معنی اهورا و مان به معنای خانه، جایگاه و سرزمین تشکیل شده و در واقع به معنای سرزمین اهورایی و جایگاه اهورا مزدا است.

    اورامانات در استان کرمانشاه به منطقه ای در شمال غربی این استان شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

    به گفته مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات، ۲۹۵ اثر ثبت شده ملی در این منطقه و در شهرستان های ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه و جوانرود وجود دارد که بیشترین آثار ثبت شده گردشگری ملی با ۲۰۰ اثر در شهرستان ثلاث باباجانی واقع شده است.

    استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

    ایرنا



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *