شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۳۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 4025
  • محمدرضا جوادی یگانه در حاشیه دیدار زهرا نژاد بهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران از این مرکز تصریح کرد: اولویت مرکز مطالعات شهر تهران احصاء مشکلات شهری از طریق شبکه نخبگان شهری است. جوادی یگانه با انتقاد از جامع‌نگر نبودن مطالعات گذشته در حوزهای مختلف گفت: به عنوان مثال در حوزه ترافیک متأسفانه ابعاد مختلف مسأله از جمله ابعاد اجتماعی فرهنگی آن دیده نشده است و اغلب مشکلات شهری نیزناشی از همین نگاه تک بعدی است. وی در ادامه به مشکلات مالی مرکز اشاره کرد و گفت: سعی کردیم رویکرد مرکز را به سمت پروژه‌های کوچک مقیاس ببریم که راهکارهای قابل حل با کمترین بار مالی برای مدیریت شهری داشته باشد. این پروژه‌ها عموما به سرعت انجام شده و در بازه زمانی دو تا سه ماه تعریف می‌شوند و اغلب در حوزه خدمات شهری که اثرگذاری بیشتری دارند و با مردم به طور مستقیم در ارتباط هستند با جلب همکاری مناطق صورت می‌گیرند. وی در ادامه بر ضرورت راه اندازی شورای سیاست‌گذاری پژوهشی شهرداری تهران تأکید و خاطرنشان کرد: در رویه کنونی هیچ گونه استعلام و نظرخواهی از سوی مناطق برای فعالیت‌های پژوهشی از مرکز صورت نمی‌گیرد و تنها رابطه مرکز با مناطق از طریق سامانه پژوهشیار است که اطلاعات پژوهش‌ها در آن ثبت می‌شود. رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از همکاری مرکز با دو کلان شهر مشهد و اصفهان خبر داد و افزود: ۵ هزارعنوان پژوهش از مشهد و اصفهان در بانکی گردآوری شده و روی سایت مشترکی بارگذاری و اطلاع رسانی می‌شود تا همه مجموعه شهرداری تهران از آن‌ها استفاده کند. جوادی یگانه همچنین از برگزاری جشنواره جایزه کاربست خبر داد و گفت: مرکز به سمت پژوهش‌های کاربست محورحرکت می‌کند و برای پیگیری این هدف، جشنواره‌ای با همین عنوان برگزار می‌شود. در ادامه این جلسه زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در این مجموعه ساختار باید تعریف شود؛ اینکه مرکز قرار است مطالعات شهری داشته باشد نه مطالعات شهرداری. وی تأکید کرد: کمیته های ذیل مرکز مطالعات، باید هرچه زودتر فعال و پویا شوند و حتما نمایندگانی از شورا در این کمیته‌ها حاضر باشند. به اعتقاد نژادبهرام مرکز می تواند با تشکیل گروه‌های فکری به شورا، خوراک فکری بدهد، اموری مثل بحث کودکان کار تا پس از بررسی تبدیل به طرح و لایحه شده و اقدام پیگیرانه صورت بگیرد. عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر تهران در بازدیدی که از مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران داشت بحث آینده‌نگری را بسیار مهم دانست وگفت: اینکه آینده شهر تهران به لحاظ جمعیت پذیری، منابع مالی، گنجایش سیاسی و سایر موارد، چه قدر می‌تواند باشد؟ مهم است. وی ادامه داد: تجارب زیستی شهرهای سایر کشورها علی‌الخصوص کشورهای پیشرفته، اطلاعات خوبی را برای پیشرفت شهر می‌تواند در اختیار ما قرار دهد. زهرا نژاد بهرام افزود: کمک در تهیه و تدوین بودجه سنواتی مبتنی بر واقعیت اقتصادی کشور باید به عنوان یکی از اولویت‌های مرکز مد نظر قرارگیرد. وی تأکید کرد: مرکز باید پژوهش‌هایش را در قالب سامانه پژوهشیار در دسترس همه شهروندان قرار دهد.
    محمدرضا جوادی یگانه در حاشیه دیدار زهرا نژاد بهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران از این مرکز تصریح کرد: اولویت مرکز مطالعات شهر تهران احصاء مشکلات شهری از طریق شبکه نخبگان شهری است. جوادی یگانه با انتقاد از جامع‌نگر نبودن مطالعات گذشته در حوزهای مختلف گفت: به عنوان مثال در حوزه ترافیک متأسفانه ابعاد مختلف مسأله از جمله ابعاد اجتماعی فرهنگی آن دیده نشده است و اغلب مشکلات شهری نیزناشی از همین نگاه تک بعدی است. وی در ادامه به مشکلات مالی مرکز اشاره کرد و گفت: سعی کردیم رویکرد مرکز را به سمت پروژه‌های کوچک مقیاس ببریم که راهکارهای قابل حل با کمترین بار مالی برای مدیریت شهری داشته باشد. این پروژه‌ها عموما به سرعت انجام شده و در بازه زمانی دو تا سه ماه تعریف می‌شوند و اغلب در حوزه خدمات شهری که اثرگذاری بیشتری دارند و با مردم به طور مستقیم در ارتباط هستند با جلب همکاری مناطق صورت می‌گیرند. وی در ادامه بر ضرورت راه اندازی شورای سیاست‌گذاری پژوهشی شهرداری تهران تأکید و خاطرنشان کرد: در رویه کنونی هیچ گونه استعلام و نظرخواهی از سوی مناطق برای فعالیت‌های پژوهشی از مرکز صورت نمی‌گیرد و تنها رابطه مرکز با مناطق از طریق سامانه پژوهشیار است که اطلاعات پژوهش‌ها در آن ثبت می‌شود. رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از همکاری مرکز با دو کلان شهر مشهد و اصفهان خبر داد و افزود: ۵ هزارعنوان پژوهش از مشهد و اصفهان در بانکی گردآوری شده و روی سایت مشترکی بارگذاری و اطلاع رسانی می‌شود تا همه مجموعه شهرداری تهران از آن‌ها استفاده کند. جوادی یگانه همچنین از برگزاری جشنواره جایزه کاربست خبر داد و گفت: مرکز به سمت پژوهش‌های کاربست محورحرکت می‌کند و برای پیگیری این هدف، جشنواره‌ای با همین عنوان برگزار می‌شود. در ادامه این جلسه زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در این مجموعه ساختار باید تعریف شود؛ اینکه مرکز قرار است مطالعات شهری داشته باشد نه مطالعات شهرداری. وی تأکید کرد: کمیته های ذیل مرکز مطالعات، باید هرچه زودتر فعال و پویا شوند و حتما نمایندگانی از شورا در این کمیته‌ها حاضر باشند. به اعتقاد نژادبهرام مرکز می تواند با تشکیل گروه‌های فکری به شورا، خوراک فکری بدهد، اموری مثل بحث کودکان کار تا پس از بررسی تبدیل به طرح و لایحه شده و اقدام پیگیرانه صورت بگیرد. عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر تهران در بازدیدی که از مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران داشت بحث آینده‌نگری را بسیار مهم دانست وگفت: اینکه آینده شهر تهران به لحاظ جمعیت پذیری، منابع مالی، گنجایش سیاسی و سایر موارد، چه قدر می‌تواند باشد؟ مهم است. وی ادامه داد: تجارب زیستی شهرهای سایر کشورها علی‌الخصوص کشورهای پیشرفته، اطلاعات خوبی را برای پیشرفت شهر می‌تواند در اختیار ما قرار دهد. زهرا نژاد بهرام افزود: کمک در تهیه و تدوین بودجه سنواتی مبتنی بر واقعیت اقتصادی کشور باید به عنوان یکی از اولویت‌های مرکز مد نظر قرارگیرد. وی تأکید کرد: مرکز باید پژوهش‌هایش را در قالب سامانه پژوهشیار در دسترس همه شهروندان قرار دهد.

    پایتخت مرجع پژوهش شهری ایران می شود

    محمدرضا جوادی یگانه در حاشیه دیدار زهرا نژاد بهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران از این مرکز تصریح کرد: اولویت مرکز مطالعات شهر تهران احصاء مشکلات شهری از طریق شبکه نخبگان شهری است.

    جوادی یگانه با انتقاد از جامع‌نگر نبودن مطالعات گذشته در حوزهای مختلف گفت: به عنوان مثال در حوزه ترافیک متأسفانه ابعاد مختلف مسأله از جمله ابعاد اجتماعی فرهنگی آن دیده نشده است و اغلب مشکلات شهری نیزناشی از همین نگاه تک بعدی است.

    وی در ادامه به مشکلات مالی مرکز اشاره کرد و گفت: سعی کردیم رویکرد مرکز را به سمت پروژه‌های کوچک مقیاس ببریم که راهکارهای قابل حل با کمترین بار مالی برای مدیریت شهری داشته باشد. این پروژه‌ها عموما به سرعت انجام شده و در بازه زمانی دو تا سه ماه تعریف می‌شوند و اغلب در حوزه خدمات شهری که اثرگذاری بیشتری دارند و با مردم به طور مستقیم در ارتباط هستند با جلب همکاری مناطق صورت می‌گیرند.

    وی در ادامه بر ضرورت راه اندازی شورای سیاست‌گذاری پژوهشی شهرداری تهران تأکید و خاطرنشان کرد: در رویه کنونی هیچ گونه استعلام و نظرخواهی از سوی مناطق برای فعالیت‌های پژوهشی از مرکز صورت نمی‌گیرد و تنها رابطه مرکز با مناطق از طریق سامانه پژوهشیار است که اطلاعات پژوهش‌ها در آن ثبت می‌شود.

    رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از همکاری مرکز با دو کلان شهر مشهد و اصفهان خبر داد و افزود: ۵ هزارعنوان پژوهش از مشهد و اصفهان در بانکی گردآوری شده و روی سایت مشترکی بارگذاری و اطلاع رسانی می‌شود تا همه مجموعه شهرداری تهران از آن‌ها استفاده کند.

    جوادی یگانه همچنین از برگزاری جشنواره جایزه کاربست خبر داد و گفت: مرکز به سمت پژوهش‌های کاربست محورحرکت می‌کند و برای پیگیری این هدف، جشنواره‌ای با همین عنوان برگزار می‌شود.

    در ادامه این جلسه زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در این مجموعه ساختار باید تعریف شود؛ اینکه مرکز قرار است مطالعات شهری داشته باشد نه مطالعات شهرداری.

    وی تأکید کرد: کمیته های ذیل مرکز مطالعات، باید هرچه زودتر فعال و پویا شوند و حتما نمایندگانی از شورا در این کمیته‌ها حاضر باشند.

    به اعتقاد نژادبهرام مرکز می تواند با تشکیل گروه‌های فکری به شورا، خوراک فکری بدهد، اموری مثل بحث کودکان کار تا پس از بررسی تبدیل به طرح و لایحه شده و اقدام پیگیرانه صورت بگیرد.

    عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر تهران در بازدیدی که از مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران داشت بحث آینده‌نگری را بسیار مهم دانست وگفت: اینکه آینده شهر تهران به لحاظ جمعیت پذیری، منابع مالی، گنجایش سیاسی و سایر موارد، چه قدر می‌تواند باشد؟ مهم است.

    وی ادامه داد: تجارب زیستی شهرهای سایر کشورها علی‌الخصوص کشورهای پیشرفته، اطلاعات خوبی را برای پیشرفت شهر می‌تواند در اختیار ما قرار دهد.

    زهرا نژاد بهرام افزود: کمک در تهیه و تدوین بودجه سنواتی مبتنی بر واقعیت اقتصادی کشور باید به عنوان یکی از اولویت‌های مرکز مد نظر قرارگیرد. وی تأکید کرد: مرکز باید پژوهش‌هایش را در قالب سامانه پژوهشیار در دسترس همه شهروندان قرار دهد.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *